Foto: LETA
Konkurence pasta nozarē Latvijā pašlaik ir ļoti nežēlīga, intervijā norādīja VAS "Latvijas pasts" valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.

Viņa ieskatā, nav daudz citu jomu, kurās konkurence būtu tik asa. "Pie mums ir pārstāvēti visi lielākie un mazākie spēlētāji, privātie, starptautiskie milži utt. Spektrs ir ļoti plašs," atzina Vilcāns.

Lielākais ieguvējs, pēc viņa teiktā, no konkurences ir klients, kas saņem ļoti plašu piegādes pakalpojuma pārklājuma tīklu ar dažādām alternatīvām. Latvija un pārējās Baltijas valstis esot pirmajās vietās pēc pakomātu daudzuma uz vienu iedzīvotāju.

"Tādā ziņā mēs esam priekšā daudzām citām valstīm. Mūsu klients pie tā jau ir pieradis un uzskata to par pašsaprotamu lietu. Konkurence nozarē ir ļoti asa, un tas stimulē dažādu inovāciju attīstību," uzsvēra "Latvijas pasta" vadītājs.

Uzņēmumu vadītājiem pasta nozarē ir visu laiku jāseko nozares jaunumiem un jāmēģina "noķert jaunās tendences". Vilcāns informēja, ka "Latvijas pasts" šogad plāno ieviest jaunu pakalpojumu viedās pastkastītes jeb mājas pakomātus. Tie būs mini privātie pakomāti, kas sniedz iespēju mājās saņemt un nosūtīt visa veida sūtījumus bez kontakta ar kurjeru, nedodoties uz pasta nodaļu vai pakomātu.

Šīs pastkastes sākotnēji privātmāju īpašnieki varēs abonēt par noteiktu ikmēneša samaksu. Viedo pastkasti paredzēts novietot pie privātīpašuma žoga, vārtiņiem vai jebkurā kurjeram un pastniekam pieejamā vietā.

"Latvijas pasts" Pierīgā šogad plāno izvietot apmēram 500 viedo pastkastīšu.

"Ideja par pakalpojumu radās jau pirms Covid-19, taču tagad tā ir vēl aktuālāka, ņemot vērā sūtījumu skaita palielināšanos un arvien augošo vēlmi un nepieciešamību saņemt pakalpojumus distancēti," norādīja Vilcāns.

Cilvēki arvien vairāk laika pavada mājās. Tās ir ne tikai atpūtas, bet arī būtiska darba sastāvdaļa, un šī tendence lielā mērā nostiprināsies un saglabāsies arī pēc pandēmijas, prognozē Vilcāns. Tāpēc uzņēmums klientiem plāno piedāvāt risinājumu visu sūtījumu saņemšanai un nosūtīšanai, nepametot dzīvesvietu.

Jau vēstīts, ka "Latvijas pasta" apgrozījums pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 93,146 miljoni eiro, kas ir par 3,1% mazāk nekā 2019.gadā, savukārt kompānijas peļņa pieauga par 55,3% līdz 2,313 miljoniem eiro.

"Latvijas pasts" nodrošina pasta pakalpojumu pieejamību Latvijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. "Latvijas pasts" ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā vairāk nekā 4000 darbinieku.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!