Foto: Publicitātes foto
Lietuvas horizontālās un vertikālās marķēšanas un ceļu infrastruktūras ierīkošanas uzņēmums "Biseris" paplašina darbību Latvijas tirgū. Uzņēmums ir sācis aktīvi piedalīties vietējos ceļu marķēšanas iepirkumos un šogad plāno Latvijā sasniegt vismaz 2,5 miljonu eiro apgrozījumu, bet nākamajos četros gados vismaz 5 miljonus eiro gadā, informē uzņēmums.

Tostarp "Biseris", atbilstoši publiskotajiem iepirkuma rezultātiem, ir piedāvājis zemāko cenu iepirkumā par Latvijas valsts autoceļu asfaltēto segumu brauktuvju horizontālo apzīmējumu atjaunošanu 2020.–2025. gadam.

"Latvija ir mūsu tuvākais kaimiņš – attālums no Viļņas līdz Latvijai vai Lietuvas pilsētai Klaipēdai būtībā ir vienāds. Tāpēc visai loģiski, ka sekojam līdzi un izrādām interesi piedalīties ceļu infrastruktūras sakārtošanā arī Latvijā. Turklāt mūsu tehnoloģijas, ko izmantojam arī Beļģijā un Nīderlandē, ļaus Latvijai piecos gados ietaupīt 11 miljonus eiro," teic"Biseris" ģenerāldirektors Neds Karkļus.

Strādā Beļģijā, Nīderlandē un Saūda Arābijā

Latvija ir ceturtais ārvalstu tirgus, kurā ienāk "Biseris". Jau otro gadu uzņēmums strādā Saūda Arābijā, Beļģijā un Nīderlandē. "Beļģijā strādājam kā apakšuzņēmēji, marķējam ielas Briselē. Mūsu partneri no Beļģijas ieradās pie mums un veica uzņēmuma procesu auditu. Tā kā mūsu darba principi viņiem patika, vienojāmies, ka 3–4 mūsu brigādes dosies strādāt uz Beļģiju. Savukārt Saūda Arābijā jau otro ziemu strādā mūsu marķēšanas brigāde. Tas ļauj mums mazināt sezonalitātes ietekmi, jo tur strādājam tad, kad Lietuvā laikapstākļi neļauj izbraukt uz ceļiem. Turklāt vietējiem partneriem palīdzam uzlabot darba organizācijas procesus un palielināt ražīgumu. Nīderlande ir vēl viena valsts, kurā strādājam ar ražīgāko tehniku ‒ "RME Mini Light". Šajā valstī marķējam maģistrālos ceļus," stāsta Karkļus.

Uzņēmuma vadības procesi ir automatizēti, tos izmanto gan administrācijas darbinieki, gan ceļu marķēšanas brigādes. Procesu automatizācijā, tehnikas atjaunošanā, darbā bez noliktavām pēdējos piecos gados uzņēmums ir ieguldījis vairāk nekā 1,2 miljonus eiro. "Esam izveidojuši pilnībā automatizētu procesu vadības sistēmu, varam attālināti kontrolēt krāsu patēriņu, tehnikas pārvietošanos. Katrā ceļa marķēšanas mašīnā darbojas sistēma, kas darba dienas beigās automātiski nosūta datus: cik kilometru ceļa ir marķēts, cik krāsas iztērēts," par ieviesto sistēmu stāsta Karkļus.

Uzņēmums ir atteicies arī no iekšējās loģistikas un daudzos gadījumos strādā bez noliktavām – krāsas no ražotāja tiek piegādātas brigādēm tieši uz darba vietu. Šim nolūkam tiek nolīgts ārējās loģistikas partneris. Kā stāsta Karkļus, tas ir ļāvis vēl vairāk mazināt izmaksas, palielināt efektivitāti un paātrināt procesus.

Uzņēmums regulāri investē modernā tehnikā. Kopā ar partneriem ir izveidota arī tehnikas koplietošanas sistēma, kas ļauj progresīvu tehniku, piemēram, līniju tīrīšanai ar augstspiediena ūdensstrūklu, izmantot tad, kad šādi darbi ir nepieciešami. Viena no jaunākajām uzņēmuma investīcijām – pagājušajā gadā nopirktā skandināvu tipa termoplasta marķēšanas mašīna "RME Mini Light". Šajā tehnoloģijā uzņēmums investēja 0,5 miljonus eiro.

Lielākie Lietuvā

Šobrīd uzņēmumā "Biseris" sezonas laikā strādā vairāk nekā 80 speciālisti. Uzņēmuma pārdošanas apjoms 2019. gadā sasniedza 11 miljonus eiro. "Biseris" ir lielākais uzņēmums Lietuvā, kas sniedz horizontālās un vertikālās marķēšanas un ceļu infrastruktūras ierīkošanas pakalpojumus. Kopumā visās valstīs "Biseris" gadā marķē vidēji 1,8 miljonus kvadrātmetru horizontālo marķējuma līniju un simbolu – šis daudzums ir pielīdzināms taisnai ceļa līnijai no Latvijas līdz Austrālijai. Gadā "Biseris" ierīko arī vidēji 11 tūkstošus ceļa zīmju.

"Ceļu marķējums ir viens no svarīgākajiem faktoriem, kas ietekmē satiksmes drošību. Piedalāmies Eiropas Savienības "Vīzijas 0" sasniegšanā, kuras mērķis ir panākt, lai nebūtu bojāgājušo uz ceļiem. Uzturam sakarus arī ar autonomo automobiļu izstrādātājiem, kuriem horizontālās marķējuma līnijas ir īpaši svarīgas. Šobrīd Eiropas Parlaments gatavo direktīvu, kuras mērķis ir vienādot Eiropas valstu ceļu marķējumu, palielināt atstarojuma koeficientu diennakts tumšajā laikā un lietū, bet līnijas platumu noteikt ne mazāku kā 15 cm," stāsta Karkļus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!