Foto: F64
Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) ir akceptējusi trīs VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) iesniegtos projektus Rīgas dzelzceļa mezgla un Daugavpils Šķirošanas stacijas un pieņemšanas parka modernizācijai, portālam "Delfi" pavēstīja kompānijas pārstāvis Māris Ozols.

Projektiem paredzēts Kohēzijas fonda līdzfinansējums 89 miljonu eiro apmērā.

Projektus "Rīgas dzelzceļa mezgla posma Sarkandaugava – Mangaļi – Ziemeļblāzma modernizācija", "Daugavpils Šķirošanas stacijas attīstība" un "Daugavpils pieņemšanas parka un tam piebraucamo ceļu attīstība" plānots īstenot līdz 2023. gadam.

"Rīgas dzelzceļa mezgla posma "Sarkandaugava-Mangaļi-Ziemeļblāzma" modernizācija nepieciešama, jo patlaban tajā ir vienceļa posms, kaut gan līnijā Rīga-Skulte, kurā tas atrodas, ir divi paralēli sliežu ceļi. Līdz ar to modernizējamais posms patlaban ir viena no minētās dzelzceļa līnijas šaurajām vietām, kur ir apgrūtināta vilcienu kustības organizācija," skaidro Ozols. Projekta laikā paredzēts izbūvēt otro sliežu ceļu un modernizēt mikroprocesoru sistēmu, kā arī pārbūvēt stacijas parku sliežu ceļus un modernizēt signalizācijas sistēmu u.c.

Modernizējot Daugavpils Šķirošanas staciju, paredzēts pilnveidot vilcienu pieņemšanas un nosūtīšanas infrastruktūras atbilstību pārvadātāju vajadzībām, ieviešot automātisku un drošu kravas vagonu šķirošanas procesu. "Patlaban Daugavpils dzelzceļa mezglā ir sarežģīti nodrošināt secīgu un vienmērīgu kravu sagatavošanu un nosūtīšanu, apgrūtināta ir arī vilcienu kustības organizācija, jo esošās automātikas ierīces ir tehniski un morāli novecojušas to ilgā ekspluatācijas laika dēļ," klāsta Ozols.

Īstenojot Daugavpils pieņemšanas parka un tam piebraucamo ceļu attīstības projektu, paredzēts izbūvēt jaunu pieņemšanas parku, vienlaikus likvidējot vilcienu maršrutu savstarpējo krustošanos, samazinot manevru darbu kustības nepieciešamību, kā arī mazinot videi kaitīgo izmešu apjomu un atslogojot Daugavpils pilsētas iekšējo dzelzceļa tīklu.

Par visu trīs projektu būvdarbiem un būvuzraudzību ir izsludināti seši publiskie iepirkumi. Būvdarbu iepirkumu piedāvājumu iesniegt līdz šā gada 3. maijam, bet būvuzraudzības iepirkumu pieteikumus – līdz 17. maijam.

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības – AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "Ldz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA "Ldz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDZ ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums SIA "Ldz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums SIA "Ldz Loģistika".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!