Foto: LETA
Viens no iespējamiem Latvijas nacionālās lidsabiedrības AS "Air Baltic Corporation" ("airBaltic") vadītājiem, par kura iecelšanu lemj uzņēmuma padome, ir bijušais Ungārijas nacionālās aviokompānijas "Malev" ģenerāldirektors Martins Gauss, apstiprināja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Viņš atklāja, ka Gauss šovakar ielidošot Rīgā.

Savukārt uz jautājumu, vai ir veiktas iemaksas "airBaltic" kapitāla palielināšanai, Augulis atbildēja: "Viss izdarīts!"

Privātā akcionāra "Baltijas aviācijas sistēmas" (BAS) pārstāvis Juris Pētersons, atsaucoties uz oficiālajos reģistros pieejamo informāciju, iepriekš gan teica, ka "lēmums par kapitāla palielināšanu no akcionāru puses vēl nav pieņemts un reģistrēts."

Satiksmes ministrija kā valsts akcionāra pārstāvji līdz pat vakaram nebija noskaidrojuši, vai pamatkapitāls ir palielināts no privātā akcionāra puses un kad valsts pati plāno veikt savas daļas iemaksu - 16 miljonu latu apmērā.

Vācietis Gauss iepriekš vadīja "Malev", kuras nākotne patlaban ir neskaidra, jo, kā vēsta Ungārijas masu mediji, valsts nākamā gada budžetā neesot ieplānojusi finanšu palīdzības sniegšanu aviokompānijai. Tas nozīmējot, ka lidsabiedrība tiks pārdota vai arī tā varētu bankrotēt.

Iepriekš Gausam bijušas problēmas arī ar atalgojuma lielumu - "Malev" vadītāja postenī viņš saņēma aptuveni 18 500 eiro jeb 13 000 latu mēnesī, taču pēc izmaiņām Ungārijas normatīvajos aktos par atalgojuma lielumu valsts uzņēmumos viņa alga samazinātos uz pusi, raksta Ungārijas prese.

"Malev" ir pārstāvniecības 35 valstīs, un tās flotē ir 22 lidmašīnas, kuru vidējais vecums ir 7,1 gads. 2007.gadā lidsabiedrību pārņēma Krievijas kompānija "AiRUnion", kurai vēlāk pašai radās finansiālas problēmas un to pārņēma Ungārijas valsts, iegūstot savā valdījumā 95% uzņēmuma akcijas un palielinot uzņēmuma pamatkapitālu par 93 miljoniem eiro jeb 65,3 miljoniem latu.

"Malev" Gauss vadīja divus gadus, pirms tam divus gadus viņš vadīja kompāniju "Cirrus Airlines", bet vēl pirms tam - Vācijas lidsabiedrību "Dba Luftfahrtgesellschaft", kur no pilota kļuva par lidsabiedrības vadītāju.

Karjeru viņš sāka 1992.gadā kā "Boeing 737" pilots, treniņu vadītājs un eksaminētājs kompānijā "Dba Luftfahrtgesellschaft". No 1995.gada pārņēmis kompānijas menedžmenta funkcijas, bijis arī operatīvās darbības vadītājs un virszemes pakalpojumu departamenta vadītājs, bet no 2004. līdz 2007.gada bija lidsabiedrības vadītājs.

Gauss kļuvis par trešo "airBaltic" valdes locekli - tajā darbojas arī "airBaltic" operāciju vadības direktore Laila Odiņa un bijušais investīciju baņķieris Vitolds Jakovļevs.

Kā ziņots, starp "airBaltic" akcionāriem tika parakstīta vienošanās par nosacījumiem pamatkapitāla palielināšanai, Latvijas valstij un BAS lidsabiedrībā ieguldot 153 miljonus eiro (107,1 miljonu latu). Saskaņā ar "airBaltic" akcionāru vienošanos tika izbeigts valstij neizdevīgais akcionāru līgums.

"Air Baltic Corporation" ir dibināta 1995.gadā. Aviokompānijas galvenie akcionāri ir Latvijas valsts (52,6%) un "Baltijas Aviācijas sistēmas" (47,2%). "Baltijas Aviācijas sistēmas" vienādās daļās pieder bijušajam lidsabiedrības vadītājam Bertoltam Flikam un Bahamās reģistrētajai kompānijai "Taurus Asset Management Fund Limited".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!