Lidostā 'Rīga' noslēgusies otrā ātrās nobraukšanas manevrēšanas ceļa izbūve
Foto: LETA

Lidostā "Rīga" nodots ekspluatācijā ar Kohēzijas fonda atbalstu izbūvētais otrais ātrās nobraukšanas manevrēšanas ceļš. Tāpat noslēgusies par lidostas pašas līdzekļiem īstenotā skrejceļa daļas atjaunošana, ziņo lidostas pārstāve Laura Kulakova.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Vērienīgie būvdarbi tika uzsākti pagājušā gada vasarā. Kohēzijas fonda finansētā projekta "Drošas un videi draudzīgas infrastruktūras attīstība starptautiskajā lidostā "Rīga"" ietvaros lidlaukā tika izbūvēts otrais ātrās nobraukšanas manevrēšanas ceļš. Tādejādi tiks saīsināta gaisa kuģu pārvietošanās nobraukšanai no skrejceļa un manevrēšanas zonā, būtiski samazinot uz sauszemes veiktajos manevros patērētās degvielas daudzumu un laiku, kas savukārt mazinās CO2 emisiju apjomus lidostā "Rīga". Kopējā būvdarbu summa ir 2,5 miljoni eiro.

Savukārt lidlauka infrastruktūras asfalta seguma maiņa tika veikta 5,7 kilometru kopgarumā – 5 kilometri skrejceļa sānu drošības joslām vairāk nekā 7 metru platumā un atsevišķam 660 metru posmam visā skrejceļa platumā. Būvdarbu ietvaros ietilpa arī drenāžas sistēmas un lietus ūdens kanalizācijas izbūve, kā arī skrejceļa uguņu sistēmas atjaunošana, horizontālā marķējuma uzklāšana un teritorijas apzaļumošana. Kopējās projekta izmaksas ir 4,5 miljoni eiro.

"Ar Kohēzijas fonda atbalstu īstenotie vērienīgie lidlauka infrastruktūras attīstības projekti ir nozīmīgs solis lidostas "Rīga" virzībā uz ilgtspējīgu un videi draudzīgu gaisa satiksmes centru. Tie ne tikai samazinās tiešo lidostas darbības ietekmi uz apkārtējo vidi, saīsinot manevrus uz zemes un līdz ar to mazinot CO2 izmešu apjomu, bet arī padarīs efektīvākus lidostas operacionālos procesus kopumā," saka valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa norāda.

Darbus veica konkursa rezultātā izvēlētā ceļu būves firma SIA "Binders".

Darbi tika veikti specifiskā darbu organizācijas režīmā, jo plašo būvdarbu galvenais nosacījums bija neradīt pārtraukumus vai citus apgrūtinājumus lidlauka darbībai. Tāpēc visi būvdarbu tehnoloģiskie procesi lidlauka teritorijā notika naktīs, lidojumu starplaikā.

"Būvniekiem projekta īstenošana bija sarežģīts, izaicinājumiem bagāts process. Daudzi procesi, ko uz ceļiem īsteno ar starplaiku, lidostā nakts laikā tika paveikti vienā piegājienā, piemēram, skrejceļa vecā seguma frēzēšana un jaunā seguma ieklāšana. Pēc šāda principa tika īstenota ne vien esošās infrastruktūras rekonstrukcija, bet arī jaunā manevrēšanas ceļa būvniecība," komentēja SIA "Binders" valdes priekšsēdētājs Aigars Sēja.

Lidostas pārstāvji norāda, ka vienlaikus veikta arī virkne citu modernizācijas un pārbūves darbu.

Pieejamais kopējais attiecināmais KF projekta "Drošas un videi draudzīgas infrastruktūras attīstība starptautiskā lidostā "Rīga"" finansējums ir 23 049 010 eiro, tai skaitā KF finansējums – 10 774 241 eiro un lidostas "Rīga" finansējums – ne mazāk kā 11 564 245 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus

Tags

Binders Lidosta Rīga
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form