Lietuvā demontē dzelzceļu un izjauc kravu tranzītu caur Latviju
Foto: asja_109

Konflikts starp naftas pārstrādes kompāniju "Orlen" un Lietuvas dzelzceļu par naftas kravu plūsmu uz Latvijas ostām sācies par dzelzceļa tarifiem uz Klaipēdu, un Lietuvas Dzelzceļš saskaņā ar valdības rīkojumu sāka dzelzceļa remontu un tagad demontēja sliedes posmā Mažeiķi Reņģe, izjaucot "Orlen" sadarbību ar Latvijas Dzelzceļu, trešdien ziņo "Dienas Bizness".

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

"Orlen Lietuva" Preses nodaļas vadītājs Jaceks Jans Komars laikrakstam stāstījis, ka Lietuvas dzelzceļš saņēma valdības rīkojumu, sākt remontēt infrastruktūru posmā Mažeiķi-Reņģe (Latvija), un nedēļas nogalē novāca 300 metru sliežu, izbeidzot "Orlen Lietuva" sadarbību ar Latvijas dzelzceļu, kas Mažeiķu-Reņģes posmā bijis kravu operatora lomā.

Tagad visus "Orlen Lietuva" produktus, kas iet uz Rīgas ostu un tālāk - Igauniju, ved Lietuvas dzelzceļš pa apvedceļu caur Šauļiem, tālāk Višķiem, kas ir par aptuveni 120-130 kilometriem garāks. Papildu izmaksas "Orlen Lietuva" pagaidām nepublisko, bet tuvāko pāris nedēļu laikā vērsīsies Eiropas Komisijā, lai sūdzētos par savam biznesam nodarīto kaitējumu.

Izbeidzot kravu plūsmu no Mažeiķiem uz Reņģi, lietuvieši cenšas aizsargāt savu pārvadājumu tirgu, uzskata arī Latvijas dzelzceļa (LDz) pārstāvji. "LDz pilnīgi noteikti būtu ieinteresēts līnijas Mažeiķi-Reņģe aktīvā darbībā, jo "Mažeiķu naftas" pārstrādāto naftas produktu pārvadājumu taisnākais ceļš uz Maskavas apgabalu tiešām ir pa līniju Mažeiķi-valsts robeža-Reņģe un tad caur Glūdu, Jelgavu un tālāk. Mūsuprāt, sava dzelzceļa pārvadājumu tirgus aizsardzības nolūkos kaimiņvalsts dzelzceļa kompānija nesteidz veikt remontu minētajā, nu jau slēgtajā sliežu ceļa posmā Mažeiķi-Reņģe, ko tā sāka jau pirms teju diviem gadiem," laikrakstam norādījusi LDz sabiedrisko attiecību vadītāja Antra Birzule.

Pēc LDz rīcībā esošās informācijas, Lietuvā noris pētījums par tā saucamo mazdarbīgo līniju" atjaunošanas nepieciešamību un to izmantošanas perspektīvām. No šī pētījuma rezultātiem ir atkarīgs, kas tālāk notiks ar minēto posmu. Sis bija viens no iemesliem, kāpēc šī gada februārī LDz nolēma pārtraukt arī pasažieru pārvadājumus uz Reņģi. Ja situācija Lietuvas pusē paliks iepriekšējā, līnijas darbība netiks atjaunota, tuvākā gada laikā LDz būs jāpieņem lēmums par līnijas saglabāšanu vai demontāžu.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form