Foto: Pixabay

Likvidēta VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) meitaskompānija SIA "LDz infrastruktūra", liecina "Firmas.lv" publiskotā informācija.

"LDz infrastruktūra" no Uzņēmumu reģistra izslēgta trešdien, 12.aprīlī.

Jau vēstīts, ka lēmums par kompānijas likvidācijas sākšanu tika pieņemts dalībnieku kārtējā sapulcē 2022.gada 10.maijā, savukārt likvidācijas procesa sākums Uzņēmumu reģistrā tika iegrāmatots 2022.gada 17.maijā.

Ministru kabinets pērn 11.janvārī nolēma izbeigt LDz izšķirošo ietekmi un līdzdalību meitasuzņēmumā "LDz infrastruktūra".

"LDz infrastruktūra" bija LDz meitasuzņēmums, kas dibināts 2005.gadā LDz reorganizācijas rezultātā. Uzņēmums veica dzelzceļa mašīnu, instrumentu un mehānismu remontu, dzelzceļa mašīnu un tehnoloģisko vagonu iznomāšanu, sliežu metināšanas un garsliežu transportēšanas darbus, kā arī sliežu ceļu kapitālo remontu un būvniecības darbus.

Saistībā ar nepietiekamo komercdarbības apjomu 2020.gada 11.decembrī "LDz infrastruktūra" valde rosināja sākt uzņēmuma likvidāciju.

Satiksmes ministrijā iepriekš skaidroja, ka "LDz infrastruktūra" samazinās apgrozījums, kā arī tās funkcijas dublējas ar LDz un koncerna uzņēmumu "LDz ritošā sastāva serviss", turklāt "LDz infrastruktūra" pārsvarā sniedz pakalpojumus LDz koncerna uzņēmumiem, un tās potenciāls pakalpojumu sniegšanai ārējiem klientiem ir ierobežots.

Tika plānots, ka uzņēmuma likvidācijas rezultātā LDz iegūs apmēram trīs līdz četrus miljonus eiro naudas atlikumu un būtiskus darbojošos pamatlīdzekļus. Ja LDz veiks darbus attiecībā uz sliežu metināšanu un garsliežu transportēšanu, ieguvums būs šī pakalpojuma izmaksu samazinājums, tādējādi attiecīgi samazināsies no valsts budžeta nepieciešamais līdzekļu apmērs.

Ņemot vērā, ka likvidācijas brīdī no LDz bilances būs nepieciešams norakstīt ieguldījumu "LDz infrastruktūra", iepriekš tika aplēsts, ka LDz veidosies pārējās saimnieciskās darbības ieņēmumi aptuveni 1,5 miljonu eiro apmērā.

Tāpat bija paredzēts, ka uzņēmuma likvidācijas rezultātā tiks ietaupītas administratīvās izmaksas, kā arī saistībā ar to, ka sliežu metināšanas un garsliežu transportēšanas darbus veiks LDz, tiks panāktas sinerģijas un optimizēta resursu izmantošana. Šo pasākumu kopējā ietekme tiek lēsta kā papildu izmaksu samazinājums 60 000 eiro apmērā ik gadu.

2021.gadā kompānijas apgrozījums bija 2,39 miljoni eiro, kas ir par 41,6% mazāk nekā 2020.gadā, kā arī kompānija cieta zaudējumus 10 241 eiro apmērā, kas gan ir vairākkārt mazāk nekā 2020.gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!