Foto: F64

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas (LPPA) iebildumi par reģionālo autobusu pārvadājumu iepirkumu saistīti ar to, ka ir "izsmelti juridiskie argumenti, kā apstrīdēt konkursa norisi tiesiskā ceļā", komentējot LPAA paziņojumu par neuzticības izteikšanu, aģentūrai LETA sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP)

Kā norādīja Linkaits, LPPA pārstāv to pārvadātāju daļu, kas līdz šim konkursā nav uzvarējuši.

Politiķis atzīmēja, ka pretēji LPPA norādītajam viņš nav iejaucies konkursa norisē un to neplāno darīt arī nākotnē. Vienlaikus ministrs apliecināja, ka šie izteikumi netraucēs Satiksmes ministrijai sadarboties ar LPPA citu aktuālu jautājumu risināšanā.

Ministrs arī uzsvēra, ka Autotransporta direkcijas reģionālo autobusu pārvadājumu iepirkums nākamajiem desmit gadiem nodrošinās labākas kvalitātes pakalpojumu iedzīvotājiem visā Latvijā. Viņš pauda, ka reģionālie pārvadājumi tiks nodrošināti ar jaunākiem autobusiem, kuros būs pieejami bezskaidras naudas norēķini, drošības jostas un bezvadu interneta pieslēgums.

"Būtiski uzlabosies autobusu pieejamība personām ar funkcionāliem traucējumiem, bet trešdaļa autobusu būs aprīkoti ar velosipēdu turētājiem, tiks nodrošināti vēl citi uzlabojumi. Ieguvēji būs arī autobusu vadītāji, kuriem uzlabosies darba apstākļi un pieaugs atalgojums," teica ministrs.

Kā vēstīts, LPPA vēstulē Saeimai, Ministru prezidentam Krišjānim Kariņam (JV), Ministru kabinetam (MK) un Valsts prezidentam Egilam Levitam paudusi neuzticību satiksmes ministram Linkaitam.

PPA vēstule adresātiem nosūtīta 25.martā, neuzticību ministram pamatojot ar Autotransporta direkcijas iepirkumu par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu reģionālās nozīmes maršrutu tīklā, kas pirmo reizi izsludināts 2019.gada jūlijā, un pašlaik no 16 tīkla daļām līgums noslēgts piecās.

Asociācijas pārstāvju ieskatā, iepirkums, "joprojām klibodams, turpinās, ņemot vērā satiksmes ministra aktīvo iesaisti un interesi tieši šāda iepirkuma virzīšanā". LPPA uzsver, ka nav notikusi konstruktīva sadarbība ar nozari un tieši LPPA viedoklis palicis nesadzirdēts, kas novedis pie tā, ka iepirkums "tiek lāpīts" caur administratīvajiem pārsūdzības procesiem, tādejādi nelietderīgi tērējot gan valsts pārvaldes iestāžu resursus.

Kā aģentūrai LETA norādīja asociācijas prezidents Ivo Ošenieks, LPPA biedri pašlaik ir 29 nozares uzņēmumi, tomēr to nosaukumi nav atklājami trešajām personām.

Līgums iepirkumā par reģionālie pārvadājumu sniegšanu desmit gadiem noslēgts tīkla daļās "Liepāja", "Kuldīga, Saldus", "Pierīga", "Bauska" un "Daugavpils, Krāslava", un stāsies spēkā 2021.gada 1.augustā. Konkursā "Par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutu tīklā" šajās piecās maršruta tīkla daļās kopējā līgumcena ir 179,44 miljoni eiro.

Savukārt četrās lotēs rezultāti ir apstrīdēti, tostarp konkursa rezultāti apstrīdēti lotēs "Cēsis" un "Limbaži, Sigulda", kurās par uzvarētāju pasludināta "Nordeka", lotē "Jēkabpils, Preiļi, Līvāni", kurā par uzvarētāju pasludināts uzņēmums SIA "Tukuma auto", kā arī lotē "Ogre, Aizkraukle", kurā par uzvarētāju atzīta AS "Liepājas autobusu parks".

Atlikušajās septiņās tīkla daļās - "Talsi, Tukums", "Jelgava, Dobele", "Valmiera, Valka, Smiltene", "Gulbene, Alūksne, Balvi", "Madona", "Rēzekne, Ludza" un "Ventspils" - izsludināts jauns konkurss pakalpojumu nodrošināšanai līdz 2032.gadam.

Autotransporta direkcijas 2019.gada jūlijā izsludinātā iepirkuma konkursa par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutu tīklā sākotnējā prognozētā cena desmit gadiem bija 447 miljoni eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!