Foto: LETA
Latvijas kuģošanas kompānija "Latvijas kuģniecība" (LK) cer, ka tās ieņēmumi šogad būs lielāki, nekā plānots budžetā, sacīts kompānijas paziņojumā biržai "NASDAQ OMX Riga".

LK pārstāvji uzsver, ka 17 spēkā esošo kuģu frakts līgumi no kopējās 21 kuģu flotes tika noslēgti iepriekšējās vadības laikā, kas darbojās līdz 2010.gada 17.decembrim, līdz ar to Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) izplatītais paziņojums par to, ka sabiedrības pašreizējā vadība nodara kaitējumu LK mazākuma akcionāriem, tostarp Latvijas valsts interesēm, ir nepareizs.

"LK pauž nožēlu, ka VSAA pārstāve LK padomē Olga Pētersone nav spējusi atrast iespēju piedalīties pēdējā padomes sēdē, tādējādi nenodrošinot atbilstošu valsts interešu pārstāvniecību (bez jebkādiem paskaidrojumiem LK par viņas neierašanās iemesliem), kā arī negūstot papildu informāciju par VSAA neskaidrajiem jautājumiem. Tieši pretēji, LK pašlaik ir pamatotas aizdomas, ka tieši Pētersone, iespējams, pārkāpjot Finanšu instrumentu tirgus likumā noteikto iekšējās informācijas izmantošanas aizliegumu, ir nodevusi publiskošanai LK iekšējo informāciju un, visticamāk, to nepareizi interpretējusi," sacīts LK paziņojumā.

Kompānijas pārstāvji norāda, ka LK budžetā iekļautās iespējamās likmes nākotnes laika nomas līgumiem, kas ir spēkā un/vai tiks slēgti 2011.gadā, LK valde noteica "gudri un apdomīgi, balstoties uz labāko praksi un pieejamo informāciju par tirgu šā gada sākumā".

"Tas ir veids, kā sabiedrību vadīt atbilstoši un atbildīgi. Tas, vai noteiktās frakts izmaksas būs virs vai zem budžetā noteiktajām, ir pilnībā atkarīgs no tirgus situācijas visa šā gada laikā. Tomēr, ņemot vērā sabiedrības profesionālo vadību un pēdējā mēneša laikā uzlabojušos tirgus apstākļus, sabiedrība cer, ka ieņēmumi būs augstāki, nekā budžetā paredzēts, kas nesīs pozitīvu devumu arī LK akcionāriem un darbiniekiem," teikts LK paziņojumā biržai.

Kompānijas pārstāvji atzīst, ka VSAA publiskotā informācija par to, ka LK mājaslapā ir pieejams sabiedrības budžets 2011.gadam, nav patiesa. "Ievērojot LK darbības specifiku, LK vadības prakse ir nepubliskot finanšu prognozes un plānotos darbības rādītājus," uzsver LK pārstāvji.

Kompānijas pārstāvji piebilst, ka jaunā LK vadība turpina darbu pie nesamērīgi augsto iepriekšējās vadības administratīvo izmaksu samazināšanas, piemēram, pagājušajā gadā LK valde atlīdzībās vien saņēma 0,65 miljonus latus, ieskaitot nodokļus, savukārt sabiedrības padomei, visticamāk, bez tiesiska pamata atlīdzībās izmaksāti 1,14 miljoni latu. "Patlaban LK valde un padome strādā bez jebkādas atlīdzības. Lai atgūtu iepriekšējās vadības nodarītos zaudējumus sabiedrībai, LK jaunā vadība ir izvirzījusi prasības pret iepriekšējās valdes un padomes locekļiem, tostarp Pētersoni, kas patlaban ir VSAA deleģētā pārstāve LK," sacīts LK paziņojumā.

Jau vēstīts, ka VSAA kā valstij piederošo LK 10% akciju pārvaldītāja nosūtījusi iesniegumu Valsts policijas Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvaldei, Valsts ieņēmumu dienestam un Ģenerālprokuratūrai, aicinot izvērtēt iespējamo krāpšanu un izvairīšanos no nodokļu nomaksas LK un lūdzot ierosināt attiecīgu kriminālprocesu.

"VSAA uzskata, ka LK pašreizējo īpašnieku un vadības darbības dēļ LK 2011.gadā, iespējams, ieplānoti apzināti zaudējumi gandrīz 11,5 miljonu ASV dolāru (5,45 miljonu latu) apmērā, tādējādi nodarot kaitējumu LK mazākuma akcionāru, tostarp Latvijas valsts, interesēm," klāstīja Labklājības ministrijā.

LK veic kravu pārvadājumus visās pasaules jūrās un okeānos, apmāca un komplektē starptautiskajām konvencijām atbilstošas apkalpes, kā arī piedāvā kuģu tehnisko menedžmentu saviem un citu kuģniecību kuģiem. LK koncerns pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, strādāja ar 68,205 miljonu latu zaudējumiem, kas ir par 49,5% vairāk nekā gadu iepriekš, liecina biržai "NASDAQ OMX Riga" iesniegtais kompānijas finanšu pārskats.

LK lielākā īpašniece ir "Ventspils nafta". Kompānijas akcijas kotē "NASDAQ OMX Riga" oficiālajā sarakstā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!