Foto: DELFI

Eiropā transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas sistēma būtu jāizveido tā, lai ikvienā valstī nebūtu problēmu ātri pārbaudīt polises esamību, sacīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

"Ja cilvēks ar mūsu polisi brauc, piemēram, pa Vāciju, Vācijas policistam ir ļoti grūtu pārbaudīt, vai Latvijas mašīna tiešām ir apdrošināta. Policists pieņem, ka gadījumā, ja šī mašīna izraisīs negadījumu un nebūs apdrošināta, LTAB segs zaudējumus. Līdz ar to tur īpaši neaizraujas ar kontroli. Tādējādi katra valsts rūpējas par saviem transportlīdzekļiem un galvenā kontrole ir valsts iekšienē," teica Stengrevics.

Viņš atzina, ka policijai noskaidrot, vai ārvalstīs reģistrētais auto tiešām ir apdrošināts, ir visai "ķēpīga padarīšana", ar ko policisti īpaši nevēlas noņemties nevienā valstī un arī Eiropas Savienības direktīvas neparedz, ka tas būtu jādara.

Vienlaikus Stengrvics arī uzsvēra, ka bez polises ārvalstīs braukt nevajadzētu, jo atlīdzības pēc negadījumiem ārvalstīs ir teju četras reizes lielākas nekā Latvijā. "Tur ir gan augstākas remonta servisu izmaksas, gan veselības aprūpes pakalpojumu izmaksas," viņš paskaidroja.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!