Foto: LETA

Kosmētikas ražotāja "Madara Cosmetics" koncerna apgrozījums pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 11,545 miljoni eiro, kas ir par 21,1% vairāk nekā 2018. gadā, bet koncerna peļņa pieaugusi par 4,2% un bija 1,58 miljoni eiro, liecina kompānijas sniegtā informācija biržai "Nasdaq Riga".

"2019.gadu uzņēmums noslēdzis ar vairāk nekā 20% apgrozījuma pieaugumu, pirmo reizi pārsniedzot zīmīgo 10 miljonu eiro robežu. Lai to sasniegtu, bija nepieciešami 13 gadi, nepārtraukts, enerģisks darbs un liela pārliecība, ka dabīgā kosmētika ir nozares nākotne," atzīmē "Madara Cosmetics" valdes loceklis Uldis Iltners.

Viņš arī norāda, ka, iesākot jauno desmitgadi, uzņēmums ir labākā situācijā nekā jebkad. "Mums ir visi nepieciešamie resursi, lai realizētu tālākos attīstības plānus. Paredzams, ka tirgus situācija saglabāsies pozitīva un uzņēmumam ir teicamas iespējas turpināt straujas izaugsmes fāzi," pauž Iltners.

Kompānijas finanšu pārskatā teikts, ka 2019. gadā otro gadu pēc kārtas uzņēmuma ilgtermiņa ieguldījumi pārsniedza miljonu eiro. Tostarp līdzekļi ieguldīti dekoratīvās kosmētikas attīstībā, kā arī veikti visaptveroši ieguldījumi visos uzņēmuma departamentos, izveidojot organizāciju, kas ir optimāla uzņēmuma turpmākajai attīstība. Savukārt 2020.gadā uzņēmums plāno veikt ilgtermiņa investīcijas mazākā apmērā.

Tāpat pārskatā minēts, ka 2019. gadā Eiropas Savienības valstīs "Madara Cosmetics" guvusi 94% ieņēmumu, kas ir par diviem procentpunktiem vairāk nekā 2018. gadā, bet pārējās valstīs pērn gūti 6% no ieņēmumiem. Eiropas Savienībā lielākais realizācijas tirgus pagājušajā gadā bija Somija, kur apgrozījums veidoja 2,5 miljonus eiro.

Pēc vadības ziņojumā skaidrotā, 2019. gadā "Madara Cosmetics" peļņas apmēru ietekmēja izmaksas saistībā ar jaunā "makeup" projekta attīstību pirmajā pusgadā. Vienlaikus pagājušā gada otrais pusgads uzņēmumam bija veiksmīgāks, un salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn peļņas apmērs pieauga par 54%, sasniedzot 770 911 eiro.

Vienlaikus "Madara Cosmetics" prognozē, ka jaunā "makeup" līnija piedzīvos būtisku pārdošanas apmēru pieaugumu tuvāko gadu laikā, tādējādi sekmējot uzņēmuma ilgtermiņa attīstību. 2020.gadā "Madara Cosmetics" plāno sasniegt apgrozījumu 15 miljonu eiro apmērā.

2018. gadā "Madara Cosmetics" koncerna auditētais apgrozījums bija 9,529 miljoni eiro, kas ir par 28,7% vairāk nekā 2017.gadā, bet koncerna peļņa pieauga par 21,7%, sasniedzot 1,517 miljonus eiro.

Kompānijas lielākie īpašnieki ir Uldis Iltners (24,08%), Lote Tisenkopfa Iltnere (23,92%), Somijas "Transmeri Group Ab" (23,09%), Zane Tamane (7,61%) un Liene Drāzniece (6,83%). "Madara Cosmetics" akcijas kotē biržas "Nasdaq Riga" alternatīvajā tirgū "First North".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!