Foto: LETA

No "Latvijas Dzelzceļa" kā dzelzceļa infrastruktūras uzņēmuma puses kā "ļoti laba ziņa" jāvērtē fakts, ka Krievijas dzelzceļa holdinga kompānijas "RŽD Logistika" meitasuzņēmums izvēlējies iegādāties tieši Latvijas uzņēmumu ienākšanai Eiropas tirgū, norāda "Latvijas Dzelzceļa" prezidents Uģis Magonis.

Tas signalizējot, ka tieši Latvija salīdzinājumā ar kaimiņvalstīm ir interesanta kā tranzīta koridora sastāvdaļa. "Tas nozīmē, ka arī nākotnē kravu kustība te notiks, Latvijas dzelzceļa infrastruktūra tiks noslogota un varēsim iekasēt maksu par infrastruktūru," skaidro uzņēmuma vadītājs.

Viņš arī norāda, ka Krievijas dzelzceļš ir viena no pasaules lielākajām dzelzceļa kompānijām un tas, ka "viņi kā pārvadātājs vēlas ienākt Eiropas tirgū, nevienam nebija noslēpums jau vairākus gadus". Turklāt pēdējos gados esot notikusi Eiropas dzelzceļa tirgus liberalizācija, kas šādu situāciju ir pieļāvusi, proti, tirgus ir atvērts, un ar dzelzceļa pārvadājumiem var nodarboties ikviens, kurš to vēlas un saņem nepieciešamās atļaujas.

Tāpat Magonis uzsver, ka konkurences palielināšanās starp pārvadātājiem dzelzceļa tirgus liberalizācijas kontekstā nav nekas negaidīts. "Zinām, ka interesi par darbību Latvijā izrādījušas arī Vācijas un Lielbritānijas kompānijas. Konkurence liks strādāt vēl efektīvāk, un kopējais ieguvums valstij nodarbinātības, nodokļu un iekšzemes kopprodukta (IKP) ziņā noteikti būs vēl lielāks," uzsver uzņēmuma vadītājs.

Kā ziņots, Krievijas dzelzceļa holdinga kompānijas "RŽD Logistika" meitasuzņēmums Eiropā "RZDL Multimodal B.V." iegādājies pusi daļu salīdzinoši nelielajā Latvijas dzelzceļa pārvadātājā SIA "Liepājas naftas tranzīts", kurā otra puse pieder ar uzņēmējiem, bijušajiem politiķiem Aināru Šleseru un Andri Šķēli saistītiem uzņēmumiem.

Krievijas kompānija paziņojumā darījuma summu neatklāj, vienlaikus norādot, ka tās mērķi ir kravu pārvadājumu tirgus paplašināšana un vienota dzelzceļa ķēdes izveide ar Latvijas ostām. "Liepājas naftas tranzīta" iegāde ļaušot nodrošināt stabilitāti un regularitāti tranzītā uz Rietumiem. Sadarbība ar Latvijas kompāniju došot jaunas iespējas Eiropas tirgū. "RŽD Logistika" plāno arī nodrošināt "Liepājas naftas tranzītu" ar juridisko atbalstu kravu pārvadājumos uz Krieviju. Kā norāda "RŽD Logistika" vadītājs Pāvels Sokolovs, uzņēmums jau ir dalībnieks uzņēmumā "Euro Rail Trans", kas darbojas šajā reģionā. Kā ziņots, par dzelzceļa kravu pārvadājumu kompānijas AS "Euro Rail Trans" valdes locekli nesen kļuva Šlesers.

"RZDL Multimodal B.V." ir reģistrēts Nīderlandē.

Kā liecina "Firmas.lv" dati, "Liepājas naftas tranzīts" reģistrēts 2002.gadā. Tās pamatkapitāls ir 42 686 eiro, bet pamatdarbība ir dzelzceļa un jūras transporta ekspedīcijas pakalpojumi. 2013.gadā uzņēmuma apgrozījums būtiski sarucis līdz 63 740 eiro, bet zaudējumi - 55 591 eiro. Kā liecina vadības ziņojums par 2013.gadu, straujais apgrozījuma kritums bijis saistīts ar darbības pārstrukturizāciju.

AS "Euro Rail Trans" dibināta 2012.gada martā, uzņēmuma pamatkapitāls ir 875 000 eiro. Uzņēmuma apgrozījums 2013.gadā bija 854 966 eiro, un tas cieta 62 774 eiro zaudējumus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!