Foto: LETA

Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Anrijs Matīss skaidro, ka portāla "Pietiek.com" publiskotā informācija par it kā nacionālajai lidsabiedrībai "airBaltic" nepieciešamajiem 96 miljoniem latu 2013. – 2016.gadā ir ņemta no novecojušas prezentācijas un vairs nav aktuāla.

Portāls "Pietiek.com", atsaucoties uz "airBalticReShape" plāna nepubliskotās daļas dokumentiem, vēstīja par 96 miljoniem latu, kas papildu varētu būt nepieciešami no valsts budžeta lidsabiedrības uzturēšanai laikā no 2013.līdz 2016.gada gadījumā, ja lidsabiedrībai neizdosies piesaistīt stratēģisko investoru.

SM valsts sekretārs un arī "airBaltic" padomes priekšsēdētājs Andris Liepiņš portālam "Delfi" iepriekš norādīja, ka ""airBalticReShape" šāds skaitlis – 96 miljoni latu - nefigurējot. Pēc abu amatpersonu izteikumiem publiskajā telpā "Pietiek.com" pirmdien vakarā nopublicēja dokumentus, kur 96 miljoni latu minēti kā iespējamie valsts papildu ieguldījumi aviokompānijā, ņemot vērā arī iecerēto avio bāzes attīstību.

Matīss apgalvoja, ka nav redzējis portāla publicēto materiālu ar minētajiem iespējamajiem 96 miljonu latu valsts papildu ieguldījumiem kompānijā. "Man ir vesels dzelzs skapis ar dokumentiem par "airBaltic" un es nezinu, kas tas ir par papīru. Tad man ir jāsalīdzina [..] Es nevaru tā vienkārši pateikt, man nav viens papīrs, kur man ir viss. Mums tur ir vesela slepenā lietvedība [..] Es nezinu par kuru papīru jūs runājat," skaidroja SM valsts sekretārs.

Vēlāk norādot uz portālā "Pietiek.com" publicēto materiālu ar minētajiem 96 miljoniem latu, Matīss atminējās, ka šī summa figurējusi prezentācijas materiālos. "Tā ir kāda prezentācija, kaut kāda viena no prezentācijas versijām, kāda sadaļā no tās. Kaut kad tā prezentēta – vai tā bija martā valdībā vai kur citur, bet katrā ziņā tā ir diezgan paveca prezentācija," teica SM valsts sekretārs uzsverot, ka tanī brīdī vēl nemaz nebija lemts, piemēram, par lidsabiedrības avio flotes izmaiņām.

Viņš atzīmēja, ka šajā "novecojušajā" materiālā minētie skaitļi, arī par iespējamajiem valsts papildu ieguldījumiem aviokompānijā, līdz šim laikam ir pamainījušies. "Tie mainās nepārtraukti. [..] Man ir vesels liels skapis ar "airBaltic" dokumentiem," atkārtoja SM valsts sekretārs.

Jau vēstīts, ka līdz šim valsts saskaņā ar pērn oktobrī panākto vienošanos aviokompānijā ir ieguldījusi 57 miljonus latu. Pērn kompānijai bija vairāk nekā 80 miljonu latu zaudējumi, šogad plānoti 38 miljonu latu zaudējumi, bet 2013.gadā - 18 miljoni latu. No 2014.gada kompānija plāno kļūt par peļņu nesošu lidsabiedrību. Portāls "Pietiek.com", atsaucoties uz tā rīcībā esošo materiālu, gan rakstīja, ka 2016.gadā aviokompānija atkal var atgriezties pie zaudējumiem.

Matīss pieļāva, ka "airBaltic" attīstības plānu izstrādē ir izskatīti "visi scenāriji", arī sliktākie, piemēram, jauni vulkānu izvirdumi, degvielas cenu krass pieaugums, dolāra kursa būtiskas svārstības pret eiro valūtu un citi, bet "vienalga šādu ciparu [96 miljonus latu] es neesmu redzējis". Viņš arī iepriekš noraidīja izskanējušo informāciju, ka 2016.gadā aviokompānija it kā plānotās peļņas vietā varētu strādāt ar zaudējumiem.

Jau vēstīts, ka "airBaltic" jaunais biznesa plāns "airBaltic ReShape" iezīmē lidsabiedrības nākotnes attīstību, tostarp flotes modernizāciju, izmaksu optimizāciju, darbības efektivitātes paaugstināšanu, ieņēmumu palielināšanu un uzlabojumus lidojumu tīklā – kopumā 27 specifiskas iniciatīvas 14 jomās.

Īstenojot "airBaltic ReShape", aviokompānija plāno konsolidāciju par 330 miljoniem latu piecu gadu laikā – posmā no 2012.-2016.gadam. "airBaltic ReShape" mērķis ir atjaunot aviokompānijas pelnītspēju 2014.gadā.

"airBaltic" biznesa plāns turpmākajiem pieciem gadiem paredz arī modernizēt floti, lai nākotnē izmantotu pamatā divu veidu lidmašīnas – "Bombardier CS300" jaunākās paaudzes reaktīvās lidmašīnas, kā arī šobrīd rīcībā esošās "Bombardier Q400 Next Gen" turbopropelleru lidmašīnas reģionālajiem lidojumiem.

"airBaltic" ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995.gadā. Aviokompānijas lielākais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!