Mazās alus darītavas ir modes lieta, nevis konkurenti, pārliecināts 'Aldaris'
Foto: LETA

Mazo alus darītavu skaita negaidīti straujā palielināšanās pagājušajā vasarā ir modes un dzīves stila atspoguļojums, kas neveido konkurenci lielajiem ražotājiem, intervijā atzina AS "Aldaris" izpilddirektors Marguss Kasteins.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

"Mazie alus darītāji paceļ galvu, un tā ir tendence, kas vērojama daudzviet. Tā ir modes lieta, kas vienlaicīgi ir gan dzīvesveids, gan bizness. Tomēr lielajiem ražotājiem, neraugoties uz sīvo cīņu par klientiem, mazās darītavas nav īsti konkurentes. Lielākie konkurenti alus industrijai ir divi - vīns un stiprie dzērieni. Jo lielāks būs piedāvājums, jo labāk ražotājiem, jo augs patērētāja izglītotības līmenis, attīstīties alus kultūra," sacīja Kasteins.

Viņš norādīja, ka patlaban ikviens veikalā var nopirkt nepieciešamo komplektu un mājās brūvēt alu, tomēr mazais darītājs nekad nespēs pielietot īpašus paņēmienus un tehnoloģijas.

"Protams, tik mazai valstij kā Latvija alus darītāju skaita pieaugums ir ekstremāla parādība, bet nedomāju, ka to skaits strauji turpinās pieaugt. Mana prognoze, ka tirgū paliks tikai daži nopietni spēlētāji no pašreizējiem 29, bet vienmēr vieta būs arī nelielām - reģionālām - darītavām, kas brūvē nišas produktus un koncentrējas uz šaurāku auditoriju," norādīja uzņēmējs.

Tāpat viņš sacīja, ka "Aldarim" patlaban ir 30% tirgus daļas Latvijā, bet Igaunijā un Lietuvā uzņēmuma partneriem - 40%. Līdera lomu plānots saglabāt arī turpmāk, lielāko uzmanību veltot ekskluzīvā alus jeb "craft" attīstībai un citām dzērienu kategorijām.

"Protams, tirgus daļu var, tā teikt, nopirkt, krasi pazeminot cenas, bet jābūt saprātīgiem - pie šāda tirgus spēlētāju daudzuma pilnībā pietiek ar 30%," rezumēja uzņēmuma vadītājs.

Kā ziņots, 2013.gadā "Aldaris" paziņoja, ka Latvijā koncentrēsies uz ekskluzīvo augstākās kvalitātes un "Premium" alus šķirņu brūvēšanu vēsturiskajā alus darītavā, tādēļ PET ražošana pārcelta ārpus Latvijas uz "Carlsberg" grupas alus darītavām Lietuvā un Igaunijā.

"Aldara" apgrozījums 2013.gadā bija 36,3 miljoni eiro salīdzinājumā ar 36,4 miljoniem iepriekšējā gadā. Savukārt zaudējumi bijuši 2,6 miljoni eiro salīdzinājumā ar 3,9 miljonu eiro rādītāju 2012.gadā.

"Aldaris" ir Dānijas alus ražotāja "Carlsberg" grupas uzņēmums. "Carlsberg" kontrolē uzņēmumu "Baltic Beverages Holding", kam pieder 19 alus darītavas septiņās Austrumeiropas valstīs.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Aldaris Dānija
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form