Mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā 11 mēnešos pieaudzis par 3,9%
Foto: DELFI

Latvijas mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums šogad 11 mēnešos, pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem, salīdzināmās cenās palielinājies par 3,9% salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Tostarp pārtikas preču grupā apgrozījums salīdzinājumā ar 2016.gada attiecīgo periodu pieaudzis par 3,4%, bet nepārtikas preču tirdzniecības apmēri palielinājušies par 5,1%.

2017.gada novembrī, salīdzinot ar 2016.gada novembri, mazumtirdzniecības apgrozījums pieaudzis par 4,7%. Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecības apmērs audzis par 5,4%, nepārtikas preču mazumtirdzniecība, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieaugusi par 4,6%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība - par 3,9%.

Lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija mājsaimniecības elektroierīču (par 40,8%), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu (par 14,6%), metālizstrādājumu, krāsu un stikla (par 15,3%), kā arī kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 15,4%). Savukārt apgrozījums samazinājās mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 15,7%), stendos un tirgos (par 6,2%), kā arī kritums bija farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 3,8%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, šogad novembrī salīdzinājumā ar pagājušā gada novembri pieaudzis par 8,3%.

Savukārt 2017.gada novembrī, salīdzinot ar oktobri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem, salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājies par 1%.

Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums audzis par 0,9%, nepārtikas preču apgrozījums, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, nav mainījies, bet autodegvielas mazumtirdzniecība pieaugusi par 5%.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, apgrozījums samazinājies informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu (par 9,2%), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 1,4%), kā arī mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 6,5%). Savukārt apgrozījums pieaudzis mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 14,7%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču (par 3,9%), kā arī metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 1,8%).

2017.gada novembrī salīdzinājumā ar oktobri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājies par 2,9%.

Source

LETA

Tags

Centrālās statistikas pārvalde Mazumtirdzniecības apgrozījums
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form