Foto: Publicitātes foto
Lai gan valsts un pašvaldības daļēji kompensē iedzīvotājiem straujo apkures izmaksu pieaugumu, arī uzņēmēji var dot savu artavu, atbalstot savus darbiniekus un sedzot daļu no apkures un enerģijas tarifu kāpuma, aicina "McCANN" grupas partnere un biznesa attīstības direktore Ieva Danieljana.

"McCANN" grupa sāk darbinieku atbalsta programmu, rezervējot uzņēmuma budžetā līdzekļus 100 tūkst. eiro apjomā, kas ļaus no šī gada novembra līdz nākamā gada aprīlim ik mēnesi 50 darbiniekiem izmaksāt 200 eiro "siltuma bonusu" enerģijas tarifu kāpuma kompensācijai. Šobrīd iniciatīva aptver pirmos 50 grupas uzņēmumu darbiniekus, ar mērķi šo iniciatīvu paplašināt.

Danieljana lēš, ka aptuveni puse no šīs summas gan būs jānomaksā nodokļos, jo šobrīd šāda veida kompensācijai tiek piemēroti visi darbaspēka nodokļi. Viņa pauž, ka daudz lielāka atsaucība no citu uzņēmumu puses būtu, ja valsts piedāvātu atvieglojumus, līdzīgi kā ar veselības, dzīvības un negadījumu apdrošināšanas polisēm, kurus neapliek ar papildu nodokļiem.

Viņa arī atgādina, ka Covid-19 pandēmijas laikā terminēti tika pieņemts regulējums, kas bez papildu nodokļu piemērošanās, ļāva darbiniekiem kompensēt izdevumus par attālināta darba veikšanu mājās apstākļos. Arī šajos, energokrīzes apstākļos, valsts proaktīva rīcība, piemērojot nodokļu atvieglojumus šāda veida kompensācijām, varētu stimulēt lielāku uzņēmumu skaitu rīkoties sociāli atbildīgi.

"Mēs esam vieni no pirmajiem uzņēmumiem, kas piedāvā šādu "siltuma bonusu", bet esam pārliecināti, ka daudzi Latvijas uzņēmēji pievienotos šai iniciatīvai un palīdzētu mazināt energokrīzes radītās sekas, ja valsts rīkotos proaktīvi un apsvērtu iespēju kompensācijām piemērot nodokļu atvieglojumus," saka Danieljana.

Pirmie "siltuma bonusu" saņems SIA "White Label", SIA "McCANN Rīga" un SIA "!MOOZ" darbinieki.

Šādas prakses ieviešana, viņasprāt, ļaus darbiniekiem ne tikai apmaksāt pieaugošos rēķinus, bet arī vairos viņu lojalitāti pret uzņēmumu, kas šādā veidā rūpējas par viņu labklājību un iesaistoties daudziem uzņēmumiem mazinās krīzes iespējamās sekas uz vispārējo patēriņu.

Latvijā "McCANN" grupa ir viens no lielākajiem mārketinga un komunikāciju nozares spēlētājiem. Grupas uzņēmumu kopējais apgrozījums pēc 2021. gada datiem ir 17,5 miljonus eiro. Valsts budžetā nomaksātie nodokļi 2021. gadā ir 2,4 miljoni eiro. "McCANN" grupā ietilpst mārketinga nozares nozīmīgākie uzņēmumi, tostarp "White Label", "Golin Riga", "McCANN Rīga", "!MOOZ", "Inspired", "BrandBox" un "Honeymoon High". Kopš 2021.gada februāra "McCANN" grupas holdinga SIA "MWG" īpašnieki ir Ieva Danieljana, Kristaps Siliņš un Ainārs Ščipčinskis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!