Foto: Shutterstock

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) izveidotajā "melnajā sarakstā" iekļauta SIA "Informācijas sistēmu menedžmenta augstskola" par to, ka tā neizpildīja četrus Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumus, ar kuriem tai uzlikts par pienākumu atmaksāt patērētājiem neatmaksātas studiju maksas 1260,00 eiro, 1258,00 eiro, 1267,50 eiro un 1256,00 eiro apmērā, informē Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija (PIAA).

SIA "Informācijas sistēmu menedžmenta augstskola" (ISMA), noslēdza ar patērētājiem līgumus par par pilna laika studijām dažādās profesionālā bakalaura studiju programmās. Saskaņā ar līguma noteikumiem, ISMA apņēmās atmaksāt studentiem samaksāto studiju maksu, ieturot bankas komisijas maksu par studiju maksas pārskaitīšanu, ja studentam atteikta vīzas vai termiņuzturēšanās atļaujas izsniegšana. Ņemot vērā to, ka patērētājiem tika atteikta vīzas izsniegšana, viņi pieprasīja ISMA samaksātās studiju maksas atmaksu. ISMA piekrita atmaksāt patērētājiem iemaksātas studiju maksas tikai par otro studiju semestri, jo pirmajā semestrī studentiem tika nodrošinātas attālinātas studiju iespējas "Moodle" studiju vidē.

Komisija, izvērtējot lietas materiālus, konstatēja, ka Izglītības un zinātnes ministrija kopā ar Izglītības kvalitātes valsts dienestu, sniedzot atbildi uz Patērētāju tiesību aizsardzības centra jautājumiem par ISMA rīcību attiecībā uz studiju nodrošināšanu ārkārtas situācijas laikā ārvalstu studentiem, norādīja, ka, lai arī Latvijā 2020.gada 12.martā tika izsludināta ārkārtas situācija saistībā ar Covid-19 pandēmiju, šajā gadījumā nebija nekāda pamata reflektantam/studentam neatgriezt naudu, jo viņš nebija ieguvis vīzu studiju uzsākšanai kā pilna laika students par ko noslēgts studiju līgums. Izglītības un zinātnes ministrija kopā ar Izglītības kvalitātes valsts dienestu pauda viedokli, ka sabiedrība negodprātīgi izmanto un interpretē Covid-19 pandēmijas radītos ierobežojumus, patvaļīgi uzspiežot vai interpretējot attālinātās studijas attiecībā uz tiem ārvalstniekiem, kas nav saņēmuši vīzu kā pilna laika studenti.

Izvērtējot lietas materiālus Komisija secināja, ka lai arī mācīties patērētāji varēja attālināti, sakarā ar vīzas izsniegšanas atteikumu, viņi nevarēja saņemt citus pakalpojumus, ko paredzēja viņa izvēlētā pilna laika studiju forma (piemēram, laboratorijas, konsultāciju un bibliotēkas apmeklēšanu). Komisija norāda, ka konkrētajā gadījumā ISMA ir jāatmaksā patērētājiem atlikusī samaksātā studiju maksa, atbilstoši savstarpēji noslēgtā līguma noteikumiem.

"Melnais saraksts" ir izveidots, lai informētu patērētājus par komersantiem, kuri nepilda Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumus un, tādējādi, palīdzētu patērētājiem izdarīt izvēli par preces iegādi vai pakalpojuma izmantošanu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!