Moldovā daudzmiljonu investīcijas lidostā sola nevienam nezināma firmiņa no Rīgas
Foto: AFP/Scanpix

Moldovas valdība plāno atjaunot lidlauku "Belci-Liadova" , kas atrodas valsts ziemeļos, 80 kilometru attālumā no robežas ar Ukrainu. Uzņēmums, kas to sola darīt, ieguldot 40 miljonu eiro, investīcijas ir nepazīstama firma no Latvijas, kura saistīta ar cilvēkiem, kas iepriekš tikuši vainoti aizdomīgos darījumos, izpētījis TV3 raidījums "Nekā personīga".

Uzņēmums "Polo invest" bijis reģistrēts vairākos dzīvokļos Rīgā, nekad nav apgrozījis vairāk par dažiem tūkstošiem eiro un diez vai varētu uzbūvēt lidostu, secina raidījums.

Īstenojot projektu "Nord-airport Moldova", vietējā valdība vēlas izveidot bāzi Eiropas zemo cenu aviokompānijām. Lauka vidū esošo veco skrejceļu iecerēts pagarināt, uzbūvēt modernu pasažieru termināli un četru zvaigžņu viesnīcu.

Uzņēmumu "Polo Invest", kas to sola izdarīt, 2012. gada augustā dibinājis kāds 1991. gadā dzimis Kirils Sokolovs. Kopš reģistrēšanas firma ar kādu ievērojamu saimniecisko darbību nav izcēlusies, un tai vairākkārt mainījušies īpašnieki un juridiskās adreses.

Nedz Sokolovs, nedz arī tālākie uzņēmuma īpašnieki raidījumam stāstīt sava darba detaļas nav vēlējušies.

Pirms diviem gadiem Sokolovs uzņēmumu pārdevis kādai Baltkrievijas pilsonei Natālijai Dzemidzenkai. Bet pagājušā gada jūlijā par firmas īpašnieku uz dažiem mēnešiem kļuva Sergejs Jareško, kuram piederošajā īpašumā Ģertrūdes ielā "Polo Invest" bijis reģistrēts jau dibināšanas brīdī. Tiesa gan, šajā adresē deklarētas vēl ap 20 firmu.

Raidījums atgādina, ka Sergeja Jareško vārds iepriekš izskanējis saistībā ar skandālu par iespējamu naudas atmazgāšanu caur "Rīgas Trasta komercbanku". Jareško bija direktors ofšoram "Meridian Companies House Limited", kas Lielbritānijā piereģistrēja citu ofšoru "Nomirex Trading". To amatpersonas un kriminālie grupējumi no Krievijas un Rumānijas izmantoja, lai atmazgātu naudu, laika posmā no 2007. līdz 2009. gadam caur "Trasta komercbanku" pārskaitot vismaz 365 miljonus dolāru.

Jareško pagājušā gada oktobrī "Polo Invst" nodevis tālāk. Par tās valdes locekli kļuvis Dainis Rozenfelds un firma pārreģistrēta viņa dzīvoklī Stabu ielā. Firmas pamatkapitāls ir 2800 eiro un tajā ir tikai viens darbinieks. Savukārt kompānijas īpašnieks ir Moldovas pilsonis Vjačeslavs Likjorovs. Ar Latviju viņa vārds līdz šim nav bijis saistīts, bet Moldovā Likjorovs ir labi pazīstams kā bijušais līderis prokremliskajai kustībai "Vienlīdzība" un vadītāja vietnieks Moldovas krievu kopienas kongresam, ziņo "Nekā personīga".

Moldovas žurnālistiem transporta un ceļu infrastruktūras ministrs Jurijs Kirinčuks Likjorova iesaistīšanos lidostas biznesā nekomentē. Ministrija gada nogalē esot saņēmusi "Polo Invest" piedāvājumu nomāt lidostu. Esot izpētīts firmas profils un secināts, ka tā ne ar kādu uzņēmējdarbību šobrīd nenodarbojas, tomēr tās kontā, pēc ministra teiktā, esot konstatēti 4,5 miljoni dolāru.

Lidostas "Rīga" padomes pārstāvis Tālis Linkaits, tāpat kā satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) par šo ieplānoto Latvijas firmas apjomīgo biznesa plānu Moldovā nav dzirdējuši. Linkaits gan ieceri tik nelielā valstī kā Moldovā attīstīt vēl kādu lidlauku uzskata par neloģisku, tāpēc solītie investīciju plāni neizskatās pārāk ticami.

Raidījums gan piebilst, ka Moldovas galvaspilsētā Kišiņevā pirms trim gadiem starptautisko lidostu uz 49 gadiem nodeva koncesijā kādai firmai, kam arī šo gadu laikā jau trīs reizes nomainījušies īpašnieki. Šobrīd galvenajā Moldovas lidlaukā par saimnieku kļuvis kāds pirms dažiem mēnešiem Kiprā dibināts ofšors. Kā izpētījuši Moldovas žurnālisti, ofšora "Komaksavia Airport Invest Ltd" vienīgais īpašnieks ir kāds 62 gadus vecs Maskavas iedzīvotājs ar diezgan latvisku vārdu – Modris Kārkliņš.

Source

DELFI Bizness

Tags

Moldova
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form