Foto: LETA

Investīciju kompānija "Prudentia" ir strādājusi profesionāli un kopējās sarunās ar lidsabiedrību "airBaltic", "Prudentia" un Satiksmes ministriju ir jāvienojas par komisijas maksu, piesaistot "airBaltic" finanšu investoru, intervijā aģentūrai LETA norādīja iespējamais "airBaltic" investors uzņēmējs Ralfs Dīters Montāgs-Girmess.

Viņš skaidro, ka viņam kā trešajai pusei nevajadzētu iesaistīties, tomēr viņš augstu vērtē "Prudentia" paveikto. ""Prudentia" ir ļoti efektīgs sarunu partneris, un visi viņu soļi bija profesionāli," skaidro uzņēmējs. Kompānija esot strādājusi tā, kā to var sagaidīt no konsultantu kompānijas.

Konfidencialitātes līgums ar "Prudentia" esot parakstīts jūlijā, un laikā, kad Satiksmes ministrija atteicās no "Prudentia" pakalpojumiem, sarunas tika turpinātas ar Satiksmes ministrijas valsts sekretāru Kasparu Ozoliņu.

Montāgs-Girmess skaidro, ka "Prudentia" ir kompānija, par kuru viņš esot arī iepriekš dzirdējis no saviem kolēģiem. Tā esot pazīstama un rekomendēta kompānija Baltijā.

Kā ziņots, konsultāciju uzņēmuma "Prudentia" vadītājs Kārlis Krastiņš uzskata, ka "Prudentia" par finanšu investora piesaisti "airBaltic" komisijas maksu saņems, jo tai ir noslēgts līgums ar lidsabiedrību.

Kā norāda Krastiņš, "labi, ka emocijas ir noliktas malā un veselais saprāts ir uzvarējis, jo valdība pieņēma pareizo lēmumu pašreizējos tirgus apstākļos". Tas esot labākais piedāvājums, kāds ir pieejams. "Runa ir par 3% no iekšzemes kopprodukta un kopumā 14 000 darbvietu. Tik nodrošina aviācijas sektors, un "airBaltic" ir galvenais spēlētājs šajā nozarē. Tas ir ļoti svarīgs lēmums. Ja šis lēmums netiktu pieņemts, tiktu apdraudēts "Bombardier" līgums, un sekas būtu milzīgas. Soda sankcijas un zaudētais avanss būtu milzīga summa. Skarta tiktu arī aviācijas attīstība, un tā būtu bedrē. Valdības lēmums ir pozitīvs un apsveicams," uzsver "Prudentia" pārstāvis.

Viņš arī skaidro, ka "Prudentia" ir spēkā esošs līgums ar aviokompāniju un tas ir atbilstošs starptautiskajiem standartiem. "Jautājumu par komisijas maksām gan nekomentēšu, tas ir konfidenciāli, taču mums ir līgums, un tas ir mūsu investors. Tur šaubu nav, un mēs esam lielu darbu ieguldījuši, lai nonāktu tur, kur esam nonākuši," uzsver Krastiņš. Pretējās domās bija bijušais satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

Kā ziņots, Ministru kabinets 3.novembrī pēc četru stundu apspriešanās lēma atbalstīt "Prudentia" atrasto nacionālās aviokompānijas "airBaltic" investoru, Vācijas uzņēmēju Montāgu-Girmesu, kura piedāvājums paredz ieguldīt aviokompānijā 52 miljonus eiro, bet valstij attiecīgi būtu jāiegulda 80 miljoni eiro. Kopējais Latvijas aviokompānijas jaunais kapitāls 132 miljonu eiro apmērā veicināšot biznesa plānu un flotes modernizēšanu. Pirms tam gan bijušais satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) ierosināja no sadarbības ar kompāniju atteikties, ko valdība arī akceptēja.

Aizdevums "airBaltic" 80 miljonu eiro apmērā neradīs negatīvu ietekmi uz budžetu, iepriekš apliecināja Finanšu ministrijas (FM) pārstāvis Aleksis Jarockis. Valsts aizdevuma izsniegšanai "airBaltic" tiks izmantoti Valsts kasē pieejamie resursi, kuru nodrošināšanai veikti aizņēmumi finanšu tirgos. FM uzsvēra, ka šis izsniedzamais aizdevums valsts parādu nepalielinās.

Savukārt patlaban koalīcijas partneri nav pauduši atbalstu 80 miljonu eiro aizdevuma izsniegšanai nacionālajai lidsabiedrībai "airBaltic", līdz ar to būtu jāmeklē cits situācijas risinājums.

2012.gada 20.decembrī Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" noslēdza sākotnējo pasūtījuma līgumu ar "Bombardier" par desmit "CSeries 300" lidmašīnu iegādi ar iespēju iegādāties vēl desmit lidmašīnas. Savukārt 2014.gada jūlijā Farnboro Starptautiskajā aviācijas izstādē "airBaltic" izziņoja vēl trīs lidmašīnu iegādi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!