Foto: LETA
Tuvāko divu līdz trīs gadu laikā nule apvienotās LNT un TV3 daļa televīzijas reklāmu tirgū samazināsies līdz 50 līdz 60%, otrdienas rītā intervijā "Latvijas Radio" pastāstīja zviedru mediju koncerna "Modern Times Group" (MTG) vadītājs Baltijas valstīs Kaspars Ozoliņš.

Līdz ar to nebūs vērojama starptautiski unikāla situācija, ka viens uzņēmums aptvertu pat ap 80% reklāmas tirgus. Ozoliņš norādīja - šis skaitlis un tā aprēķini par abu televīziju kopējo daļu reklāmas tirgū 80% apmērā neesot korekti.

Savukārt pašlaik šis rādītājs ir starp 60 un 70%, taču tas samazināšoties. Tas saistāms ar jaunu Krievijas un citu ārvalstu televīzijas kanālu ienākšanu arī reklāmas tirgū. Turklāt savas pozīcijas reklāmas tirgū nostiprina internets, kļūstot par galveno spēlētāju, "Latvijas Radio" intervijā atzina Ozoliņš.

Viņš arī raksturoja, ka pēc apvienošanās abas televīzijas cer jau tuvāko gadu laikā darboties rentabli. Tieši līdz ar būtisko reklāmas tirgus kritumu, televīziju situācija Latvijā bijusi dramatiska.

Tomēr paredzams, ka arī reklāmas tirgus Latvijā atlabs, "Latvijas Radio" optimistiski piebilda Ozoliņš.

LNT un TV3 saimniecībā jau notikuši vairāki optimizācijas pasākumi - apvienots kompānijas menedžments un citi taupības pasākumi, viņš pastāstīja.

Jau vēstīts, ka starptautiskā televīziju grupa "Modern Times Group MTG AB" paziņojusi, ka ir pabeigusi darījumu par 100% Latvijas Neatkarīgās Televīzijas (LNT) iegūšanu. Darījuma summa joprojām netiek atklāta.

KP 12.janvārī saņēma MTG ziņojumu par apvienošanos, MTG iegūstot 100% LNT akciju no uzņēmuma "Neatkarīgie nacionālie mediji". 

Konkurences padomes vadītāja pienākumu izpildītājs Dzintars Striks iepriekš atzina, ka TV3 un LNT pēc apvienošanās būs dominējošais stāvoklis reklāmas tirgū ar gandrīz 80%, kam nav līdzīgu gadījumu citviet pasaulē.

KP atļaujot TV3 kanāla māteskompānijai "MTG Broadcasting AB" iegādāties AS "Latvijas Neatkarīgo Televīziju" (LNT)
, noteica, ka gan TV3, gan LNT jāpaliek bezmaksas virszemes apraidē līdz nākamā gada beigām, abiem kanāliem būs jāsaglabā atsevišķas ziņu redakcijas un vismaz 21% satura jābūt Latvijā veidotajam. Turklāt KP patur tiesības līdz 2017.gada beigām likt apvienošanās dalībniekiem pārdot daļu savu aktīvu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!