Foto: AFP/Scanpix
Starptautiskā lidosta "Rīga" šogad kopumā apkalpos 4,7 miljonus pasažieru, prognozēja lidostas valdes priekšsēdētājs Aldis Mūrnieks.

Šogad pasažieru skaits lidostā būs par 400 tūkstošiem mazāks nekā 2011.gadā, kad lidosta apkalpoja 5,107 miljonus pasažieru. Pēc viņa paskaidrotā, pasažieru skaita samazinājums lielākoties ir saistīts ar Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" restrukturizāciju.

Mūrnieks atzina, ka nākamā gada tendences ir pozitīvas un ir indikācijas par jauniem maršrutiem no lidostas "Rīga". "Es ceru, ka nākamgad pasažieru skaits pieaugs. Ir indikācijas par jauniem maršrutiem. Piemēram, aviokompānija "Wizz Air" atklās jaunu virzienu uz Bergenu nākamgad. Tendences ir pozitīvas, un domājams, pasažieru skaits būs nostabilizējies," norādīja lidostas vadītājs.

"Jācer, ka pasažieru skaits nākamgad pieaugs – apkalposim ja ne piecus miljonus, tad vismaz vairāk nekā šogad noteikti," teica Mūrnieks.

Viņš uzsvēra, ka ir jāstiprina sadarbība ar lidostā jau strādājošajām aviokompānijām. "Ir jāstiprina sadarbība ar tām aviokompānijām, kas mums jau ir. Visas aviokompānijas, kas darbojas Eiropā, šo divu gadu laikā, kopš strādāju lidostā, esam uzrunājuši. Taču sadarbība ar esošajām aviokompānijām nes augļus. Piemēram, "Wizz Air" nākamgad būs jauns maršruts, kurā viņi vēl nav lidojuši," pastāstīja Mūrnieks.

Lidosta sadarbojas arī ar tūrisma aģentūrām tūristu piesaistē. "Esmu uzrunājis tūrisma aģentūras ‒ tas ir ģenerējošais spēks, kuru izmanto lidosta. Ar tūrisma nozari mums ir jāstrādā kopā, lai pasažieru būtu vairāk. Tāpat vien uz lidostu jau neviens nelido ‒ lido apskatīt valsti, un ir jābūt kaut kam tādam, kas ir tā vērts. Ir jābūt galamērķiem, aktivitātēm, interesantiem objektiem un piedāvājumam, kā vērts būtu to darīt. Lidosta ir tikai instruments, kas apkalpo pasažierus. Lidosta jau viena nepiesaista pasažierus. To dara valsts ‒ ar savu ekonomiku un aktivitāti, uzņēmumiem un tūrisma objektiem," klāstīja Mūrnieks.

Uz jautājumu, vai lidostā ir gaidāmas jaunas aviokompānijas, Mūrniekam bija grūti atbildēt. "Grūti pateikt. Mēs divas reizes gadā tiekamies ar aviokompānijām un runājam par to. Ir tad kāds brīdis, ka mūsu un aviokompānijas intereses sakrīt un kompānija saka, ka mēs lidosim. Grūti pateikt, kura varētu būt šī kompānija. To es negribētu tagad identificēt. Mums ir jādara savs darbs. Lai skaitļi un lidojuma galamērķi par to runā, jo pasažieriem jau ir vienalga, cik kompāniju ir lidostā, viņiem ir svarīgi, uz cik galamērķiem var aizlidot no Rīgas pa taisno bez pārsēšanās. Tas ir tas galvenais spēks," pavēstīja Mūrnieks.

Pērn gadā kopumā lidosta "Rīga" apkalpoja 5,107 miljonus pasažieru, kas bija par 9,5% vairāk nekā 2010.gadā. 2011.gadā par 7% pieauga apkalpoto gaisa kuģu skaits (72 855 gaisa kuģi) un par 3% – apkalpoto kravu skaits (12 665 tonnas).

Starptautiskā lidosta "Rīga" ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs. Tās vienīgā īpašniece ir valsts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!