Foto: Reuters/Scanpix

Līdzekļus Ķekavas apvedceļa projektam, ko plānots īstenot kā publiskās privātās partnerības projektu, varētu piesaistīt no tā dēvētā "Junkera plāna" – iniciatīvas piecu gadu laikā veicināt Eiropas Savienības ekonomikas izaugsmi, papildus piesaistot 315 miljardus eiro.

Finanšu ministrijas valsts sekretāre Baiba Bāne portālam "Delfi" pastāstīja, ka, atbilstoši valdībā lemtajam, nākamgad Satiksmes ministrija esošo līdzekļu ietvaros uzsāks darbu pie projektam nepieciešamo zemju iegādes, savukārt par tālāko līdzekļu piesaistīšanu tiks lemts vēlāk.

Līdzekļus šim projektam Latvija varētu piesaistīt no Junkera investīciju plāna, viņa minēja.

Pievedceļa projekta plānotā iepirkuma līgumcena ir 159,67 miljoni eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.

Iepriekš sagatavotais valdības lēmums paredz – ja Satiksmes ministrijas (SM) publiskās un privātās partnerības valsts galvenā autoceļa projektam "E67/A7 Ķekavas apvedceļš", kā jaunās politikas iniciatīvai, 2015.-2017.gadā tiek piešķirts finansējums no valsts budžeta (zemju iegādei un administratīvo izmaksu segšanai) un atbalstītas valsts budžeta ilgtermiņa saistības sakarā ar projekta īstenošanu līdz tā pabeigšanai turpmākajos gados, uzsākt publiskās un privātās partnerības iepirkuma procedūras veikšanu projekta īstenošanai, izvēloties partnerības iepirkuma procedūru.

SM projekta īstenošanai jāiegādājas zemes par kopumā 13,8 miljoniem eiro, bet partnerības iepirkuma dokumentācijas sagatavošanai nepieciešami 726 tūkstoši eiro.

Paredzēts, ka partnerības iepirkuma līguma termiņš būs 23 gadi, tostarp projektēšanas un būvniecības darbi ilgs trīs gadus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!