Foto: LETA
"Neredzamā stikla" ražotājs SIA "GroGlass" nākamajos piecos gados plāno palielināt ražošanas kapacitāti un nostiprināt savu līderību pasaules tirgos, tāpēc 2018. gadā uzņēmums tehnoloģijās un pamatlīdzekļos ieguldīja 2,4 miljonus eiro, bet šogad tas plāno ieguldīt attīstībā aptuveni sešus miljonus eiro, ziņo "Lursoft" Klientu portfelis.

SIA "GroGlass" 2018. gadā investēja tehnoloģijās, ražošanas iekārtu uzlabojumos un vakuuma ražotnes kapacitātes paaugstināšanā, sacīts uzņēmuma 2018. gada pārskatā. Uzņēmuma nākotnes attīstības plānos ietilpst paplašināt esošo vakuuma ražotni Katlakalna ielā 4b, modernizēt tās tehnoloģiju un palielināt esošo iekārtu kapacitāti un efektivitāti. Tāpat tas plāno turpināt attīstīt un uzlabot ražošanas procesu.

Uzņēmuma mērķi un investīcijas noteiktas tā stratēģiskās attīstības plānā nākošajiem pieciem gadiem, ko SIA "GroGlass" izstrādājis 2018. gadā. Pagājušajā gadā arī mainījās uzņēmuma dalībnieki, nodrošinot finansiālo atbalstu stratēģisko plānu realizācijai turpmākiem gadiem, sacīts uzņēmuma gada pārskatā.

Uzņēmuma dalībnieku maiņa, ar kuru saistītas vairākas vienreizējas izmaksas un procentu maksājumi, kā arī dažu realizācijas projektu aizkavēšanās 2018. gada pirmajā pusē ietekmēja uzņēmuma neto apgrozījumu, kas, neskatoties uz ražošanas apjomu pieaugumu gada otrajā pusē, atstāja ietekmi uz kopējo gada apgrozījumu.

"Pagājušais bija nozīmīgu pārmaiņu gads "Groglass". Vadības komanda uzņēmās tālāku "Groglass" izaugsmes virzīšanu iepretim līderības nostiprināšanai pasaules tirgos. Pašlaik ir izstrādāts piecgades stratēģiskās attīstības plāns, kura pamatā ir mērķis divkāršot uzņēmuma ražošanas kapacitāti un diversificēt produktu portfeli. Tas būs iespējams pateicoties topošajai jaunajai ražotnei, kā arī "Groglass" komandas kompetencei un profesionalitātei. Fundaments uzņēmuma ambiciozajiem plāniem tika ielikts pērn, tādēļ būtisku uzņēmuma izaugsmi sagaidām jau sākot no 2019. gada," uzsver "Groglass" dibinātājs un valdes priekšsēdētāj sAleksandrs Kelbergs.

2018. gadā SIA "GroGlass" apgrozījums, salīdzinot ar gadu iepriekš, samazinājās par 4,9% jeb 842 tūkstošiem eiro un bija 16,4 miljoni eiro, Arī uzņēmuma peļņa samazinājusies – tā bija 2,521 miljons eiro, kas bija par 35,4% jeb 1,384 miljoniem eiro mazāk nekā gadu iepriekš.

Uzņēmuma lielākais noieta tirgus ir Eiropas Savienībā – tur pērn gūti ieņēmumi 11,548 miljonu eiro apmērā, ārpus Eiropas Savienības gūti ieņēmumi 4,885 miljonu eiro apmērā, savukārt Latvijā gūti ieņēmumi 61 tūkstoša eiro apmērā.

SIA "GroGlass" pagājušajā gadā nodarbināja vidēji 147 darbiniekus, kas bija par vienu vairāk nekā 2017. gadā. Uzņēmuma kopējie maksājumi valsts kopbudžetā bija 572 tūkstoši eiro.

SIA "GroGlass" dibināta 2004. gadā, un tā pamatdarbība ir neatstarojošā un ultra violeto staru aizsargājošā stikla pārklājuma izstrāde. Uzņēmumam ir divas ražotnes, viena Rīgā un otra Rumbulā. SIA "GroGlass" vienīgais īpašnieks kopš 2018. gada aprīļa ir SIA "Alzette".

2017. gadā SIA "GroGlass" apgrozījums sasniedza 17,263 miljonus eiro, savukārt uzņēmuma peļņa pēc nodokļiem bija 3,906 miljoni eiro. Tajā gadā uzņēmums nodarbināja vidēji 146 darbiniekus un tā maksājumi budžetā veidoja 664 tūkstošus eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!