Foto: Publicitātes foto

Noslēgušies VAS "Valsts nekustamie īpašumi" (VNĪ) vadībā 2022.gada augustā uzsāktie robežšķērsošanas vietas (RŠV) "Grebņeva" pirmā posma modernizācijas darbi. Uzlabojot robežšķērsotāju plūsmas caurlaidību izbūvēti četri jauni kontroles paviljoni, "Delfi Bizness" informēja VNĪ valdes locekle Jeļena Gavrilova.

RŠV "Grebņeva" modernizācijas darbus īstenoja SIA "Delta Construction".

Pirmajā kārtā būvuzņēmējs izbūvēja četrus jaunus kontroles paviljonus, kuros nodrošinātas Eiropas centrālās ieceļošanas/izceļošanas sistēmas prasībām atbilstošas, mūsdienīgas darba telpas RŠV muitas un robežsardzes darbiniekiem. Jaunajos paviljonos tiks nodrošināta infrastruktūra biometrisko datu iegūšanas un pārbaudes iekārtu uzstādīšanai, kā arī efektīvākai robežšķērsotāju plūsmas caurlaidībai. Darbus īstenoja, saglabājot kravas automobiļu caurlaidību.

Iekšlietu ministrijas valsts sekretārs Dimitrijs Trofimovs.uzsver, ka RŠV "Grebņeva" modernizācija ir nozīmīgs projekts atbilstošu un mūsdienīgu darba apstākļu nodrošināšanai robežsargiem un muitas darbiniekiem, jaunu tehnoloģisko datu apmaiņas risinājumu ieviešanai.

"Tas ļauj efektīvāk pārvaldīt un kontrolēt robežas šķērsotāju plūsmas, tādējādi stiprinot valsts robežas drošību. Ņemot vērā, ka Latvijas robeža ir arī Eiropas Savienības un NATO ārējā robeža, modernizācijas pasākumus īstenojam sadarbībā arī ar pārējām Eiropas Savienības valstīm," saka Trofimovs.

Projekta pirmās kārtas būvniecības izmaksas bija gandrīz 931 tūkstotis eiro (bez PVN). Būvniecības izmaksas tiek segtas no valsts budžeta līdzekļiem Iekšējās drošības fonda 2014.-2020.gada programmas projekta "Ieceļošanas/izceļošanas sistēmas un ETIAS ieviešana" ietvaros.

Turpinot modernizācijas darbus, līdz 2027.gadam RŠV iecerēts izbūvēt arī jaunu autobusu pasažieru pārbaudes termināli, kā arī veikt citus RŠV infrastruktūras modernizācijas darbus.

2022. gadā VNĪ ir pabeigusi 1. posma modernizācijas darbus Latvijas–Baltkrievijas RŠV modernizācijas projektā.

Noslēdzošie modernizācijas darbi projektā norisinājās RŠV "Pāternieki" un "Silene". Projektā tika ieviesta jauna pieeja robežu un muitas kontrolei, padarot tās efektīvākas un ātrākas. Austrumu robežas izbūves projektā šobrīd pastāvīgais žogs ir izbūvēts aptuveni 30 km apmērā. Savukārt noslogotākajā Latvijas – Krievijas robežkontroles vietā "Terehova" 2023. gada sākumā noslēgsies pirmā posma modernizācijas darbi un līdz pavasarim būs noslēgusies otrā posma projektēšana jauna rokas bagāžas termināļa izbūvei.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!