Noslēpumainais netiešais 'airBaltic' līdzīpašnieks – Krievijas finansists Rudeško
Foto: LETA

Noslēpumainais investors no Krievijas, kurš ir viens no diviem Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" privāta akcionārā "Baltijas Aviācijas sistēmas" (BAS) patiesajiem labuma guvējiem, ir finansists Andrejs Rudeško, liecina portāla "Delfi" rīcībā esošā informācija.

BAS investors visai negaidīti ceturtdien ieradies Rīgā un vēlējies tikties ar valdības finanšu konsultanta "airBaltic" lietā, "Prudentia" pārstāvjiem. "Prudentia" portālam "Delfi" apliecināja, ka ceturtdien vakarā tikās ar BAS patieso labuma guvēju no Krievijas, taču neatklāja, kas viņš ir un par ko ir runāts.

BAS uz pusēm pieder lidsabiedrības prezidentam Bertoltam Flikam un Bahamu salās reģistrētai kompānijai "Taurus Asset Management". Atklāt, kas slēpjas aiz šī uzņēmuma ,otrdien pieprasīja valdība.

BAS šo informāciju sniedza, taču valdība noslēpumainā investora vārdu neatklāj, turklāt šaubās par BAS sniegto ziņu patiesumu.

Publiski pieejamā informācija par Rudeško, kurš pieteicās kā patiesais labuma guvējs, ir skopa - viņš esot finansists, auditorkompānijas "FinEkspertiza" partneris vismaz kopš 2006.gada, absolvējis Krievijas Aizsardzības ministrijas Militāro universitāti un Maskavas Valsts juridisko akadēmiju, esot piedalījies vairākos Krievijas un starptautiskajos investīciju projektos un pirms investīciju uzņēmumu juridiskās ekspertīzes projektos. Krievijas interneta mediju ziņās viņa vārds nefigurē.

Jau ziņots, ka trešdien "airBaltic" paziņoja, ka lūgusi tiesai piemērot uzņēmumam tiesiskās aizsardzības procesu un vienlaikus izskanēja arī ziņas par iespējamu lidojumu atcelšanu. Pats uzņēmums trešdien vakarā vēstīja, ka aviokompānija darbu turpinās, taču "gadījumā, ja aviokompānija būs spiesta atcelt reisus, mēs par to ziņosim atsevišķi un pēc iespējas ātrāk". Tiesa pagaidām šo pieteikumu atstāja bez virzības.

Augusta nogalē valdība nolēma piedalīties aviokompānijas glābšanā - vai nu pilnībā pārņemot kompāniju valsts rokās, vai ieguldot vairākus miljonus latu pamatkapitālā -, taču izvirzot vairākus nosacījumus: ir jānomaina līdzšinējais kompānijas menedžments, tostarp Bertolts Fliks prezidenta amatā, un, ja lidsabiedrības akcionāru struktūra nemainās, tad ir arī jāgroza statūti un jāmaina akcionāra līgums, lai palielinātu valsts ietekmi kompānijā, un "airBaltic" jāsaglabā Rīga kā sava bāzes lidosta. Septembra sākumā valdība nolēma piedalīties pamatkapitāla palielināšanā.

Ceturtdien slēgtā ārkārtas sēdē par situāciju nacionālajā lidsabiedrībā "airBaltic" valdība aptuveni pēc divu stundu ilgām sarunām kārtējo reizi konkrētus lēmumus nepieņēma, jo privātais mazākuma akcionārs "Baltijas Aviācijas sistēmām" joprojām nav iesniedzis visu tam prasīto informāciju.

"airBaltic" lielākie akcionāri ir Latvijas valsts ar 52,6% akciju un BAS ar 47,2% akciju, kas tās 2009.gada sākumā iegādājās no SAS. BAS 50% kapitāldaļu pieder lidsabiedrības prezidentam Flikam, bet vēl 50% - Bahamu salās reģistrētai kompānijai "Taurus Asset Management". Bahamu kompānija kļuva par BAS daļu īpašnieku pērn decembrī.

Source

www.DELFI.lv
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form