Foto: Publicitātes foto
VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” uz asfaltētajiem valsts galvenajiem un svarīgākajiem reģionālajiem autoceļiem ar lielāku satiksmes intensitāti veic bedru masveida remontu.

Tas tiek darīts, lai uzlabotu drošībai, nodrošinātu komfortablākus braukšanas apstākļus un pagarinātu autoceļa kalpošanas laiku. Bedru remontu veiks vairāk nekā 60 remontbrigādes.

Kopējais 2021. gada finansējums valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbiem ir 62,7 milj. eiro. Šī gada pirmajos četros mēnešos valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbi veikti vairāk nekā 23,4 milj. eiro apjomā. Pērn bedru remontdarbi veikti vairāk nekā 5.2 milj. eiro apjomā, 2019. gadā – teju 7,3 milj. eiro.

Uzņēmumā atgādina, ka valsts autoceļu uzturēšanas darbu plānošanu un finansējuma administrēšanu veic valsts autoceļu tīkla pārvaldītājs VSIA “Latvijas Valsts ceļi” (LVC). Savukārt VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” (LAU) veic valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbus atbilstoši saplānotajam. Ikdienas uzturēšanas darbos ietilpst dažādi darbu veidi – autoceļu ar grants segumu greiderēšana, ceļu nomaļu sakopšana, zāles pļaušana, caurteku un grāvju tīrīšana, arī ziemas dienesta darbi u.c. Kopumā ap 200 dažādu darbu veidu.

LAU darbus veic atbilstoši normatīviem. Bedru masveida remonta darbi uz asfalta seguma autoceļiem tiek sākti, kad ir iestājušies bedru labošanas tehnoloģijām atbilstoši laika apstākļi. Kā informē autoceļu uzturētājs, bedru remontdarbi tiek veikti prioritārā secībā atbilstoši autoceļu uzturēšanas klasēm – A, B, C, D, E. Savukārt uzturēšanas klases autoceļiem tiek noteiktas, ņemot vērā transporta līdzekļu satiksmes intensitāti, seguma veidu un tehnisko stāvokli. Saskaņā ar normatīvajiem aktiem bedru remonts uz A uzturēšanas klases autoceļiem jāveic līdz 1. jūnijam, uz B uzturēšanas klases autoceļiem līdz 15. jūnijam, C un D uzturēšanas klases autoceļiem līdz 1. jūlijam un E uzturēšanas klasei līdz 1. septembrim.

Uz autoceļiem, kas ir sliktā tehniskā stāvoklī, bedres un citi defekti var veidoties neprognozējami un visu gadu. Gan LAU, gan LVC speciālisti regulāri apseko valsts autoceļu tīklu, un nepieciešamības gadījumā tiek veikti arī bedru remontdarbi.

Lai ceļu lietotāji neapdraudētu viens otru un darbiniekus, kuri strādā ceļa remontdarbu posmos, tiek noteikti īslaicīgi satiksmes ierobežojumi.

Autoceļu uzturēšanas darbiem tiešsaistes režīmā var sekot līdzi “Latvijas autoceļu uzturētājs” mājaslapas kartē, kā arī aplikācijā “Waze”, kurā iespējams arī informēt par valsts autoceļu stāvokli.

Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 tūkst. km, no tiem 9092 km autoceļu ir ar melno segumu un turpat 11 tūkst. km ir grants autoceļu. LAU pārziņā ir ap 900 tiltiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!