Foto: Publicitātes attēli

Trešdien Satiksmes ministrijā (SM) notiks Nacionālās Trīspusējās sadarbības padomes (NTSP) Transporta apakškomisijas ārkārtas sēde, kurā sociālie partneri tiks iepazīstināti ar situāciju VAS "Pasažieru vilciens" (PV) jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iepirkumā.

Ārkārtas sēdi sasaukta pēc Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) un Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības (LBAS) aicinājuma, lai, pieaicinot visas iesaistītās puses, vienotos par turpmākajiem soļiem iepirkuma virzībā, ņemot vērā iepirkuma būtisko ietekmi uz tautsaimniecību un darba vietu radīšanu Latvijā.

Sanāksmē piedalīties SM, LDDK, LBAS, PV, AS "Rīgas Vagonu Rūpnīca" un uzņēmuma "Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A." pārstāvji.

Kā ziņots, ja AS "Pasažieru vilciens" (PV) un vērienīgā vilcienu iepirkuma konkursā uzvarētājs, spāņu "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A." (CAF) tā arī nespēs vienoties par iepirkuma nosacījumiem, tiks rīkots jauns konkurss, un jau vismaz trīs citi vilcienu piegādātāji pauduši gatavību tajā piedalīties, liecina portāla "Delfi" rīcībā esošā informācija.

PV vadība pagājušajā nedēļā bija devusies uz Berlīni, lai apmeklētu starptautisko dzelzceļa tehnoloģiju izstādi "InnoTrans2012". Tās laikā jau ir notikušas trīs tikšanās ar CAF pārstāvjiem, tomēr nav panākta konkrēta vienošanās par iepirkuma līguma izmaiņām. PV vadība piedāvājusi izmaiņas, jo uzskatīja, ka ar CAF noslēgtā līguma nosacījumi var apdraudēt 100 miljonu latu ES līdzfinansējuma saņemšanu. Pēc šonedēļ notikušajām sarunām ar CAF joprojām nav skaidrības par turpmāko sadarbību.

Tomēr izstādes laikā PV esot izrādījuši interesi vismaz trīs alternatīvi uzņēmumi, kuri izteikuši gatavību Latvijai piegādāt vilcienus.

Jau ziņots, ka, nevienojoties ar jauno pasažieru vilcienu konkursa uzvarētāju CAF, iespējama tiesvedība, kurā uz spēles varētu tikt likti līdz pat 200 miljoniem eiro (140 miljoni latu).

Finanšu ministrija">Finanšu ministrija, izvērtējot PV un CAF noslēgto līgumu par jauno vilcienu iegādi, iepriekš secināja, ka PV, slēdzot jauno vilcienu piegādes līgumu ar CAF, nav ņēmis vērā valdības norādījumus. Arī Eiropas Komisija">Eiropas Komisija (EK) ir paudusi līdzīgu viedokli, ka vienošanās nosacījumi apdraud ES fondu līdzfinansējuma saņemšanu, savukārt iecerētās līguma izmaiņas var būt tik būtiskas, ka nāksies rīkot jaunu iepirkuma konkursu. Ja ES nolems izmaiņu dēļ nepiešķirt projektam 100 miljonus latu, tos nāksies segt no valsts budžeta.

Jaunā PV valde izstrādāja priekšlikumus jauniem līguma grozījumiem, kas atbilda sākotnējam līgumprojektam, kuram akceptu deva Ministru kabinets">Ministru kabinets. Grozījumus apstiprināja gan Satiksmes, gan Finanšu ministrija, bet CAF vēl nav sniedzis galīgo vērtējumu.

Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būs 100 miljoni latu, savukārt PV līdzfinansējums šā projekta realizācijai būs 44 miljoni latu.

Kopējā vilcienu iepirkuma vērtība ir 610 miljoni eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!