Foto: Saeimas administrācija
Satiksmes ministrijas (SM) paspārnē esošajā valsts AS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) notikušais, kur pašreizējā valde ar jauniem amatiem centusies pasargāt sevi no atlaišanas, apliecina, ka SM uzņēmumi ir jāauditē, šādu viedokli pauž Neatkarīgo deputātu jeb tā dēvētās Olšteina grupas deputāte un Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas priekšsēdētāja Elīna Siliņa.

"Jau pirms plānotās SM pakļautībā esošo uzņēmumu darbinieku izvērtēšanas ir kļuvis skaidrs, ka profesionalitātes sietam daudzi no viņiem, visticamāk, izkristu cauri. Šis gadījums nepārprotami pierāda, ka šie uzņēmumi ir jāauditē un šāds profesionalitātes izvērtējums ir vairāk nekā nepieciešams," klāsta Siliņa.

Viņa norāda, ka kopā ar satiksmes ministru Aivi Roni aptuveni mēnesi tiks vērtēta SM uzņēmumos strādājošo cilvēku profesionalitāte – uzņēmumu iepirkumi, peļņas rādītāji, veikti auditi un tamlīdzīgi, bet pēc tam varētu notikt vājāko nomaiņa. Tas noteikti nenotikšot politisku motīvu dēļ, apgalvo Siliņa.

Jau ziņots par TV3 raidījuma "Nekā personīga" svētdien vēstīto, ka LAU vadība centusies nodrošināties pret politiskiem satricinājumiem: aizslēpjoties aiz plāniem uzņēmumu reorganizēt, tā valdes locekļi sevi iecēla par dažādu jaunizveidotu departamentu direktoriem.

Laikā, kad SM vadīja Uldis Augulis (ZZS), LAU nonāca un pie divarpus tūkstoš latu lielām algām tika bijusī "Ventspils Naftas" vadītāja Olga Pētersone un ZZS ierindas biedrs Ivars Bārdiņš. Kopā ar ministru Auguli jaunā valde sāka uzņēmumu reformēt – samazināt reģionālo nodaļu skaitu, apcirpt liekos izdevumus.

Taču īsi pirms Auguļa aiziešanas no satiksmes ministra amata pieci valdes locekļi tika iecelti par no jauna izveidotu piecu departamentu direktoriem. Tas politiski ieceltajiem valdes locekļiem ļautu kļūt par profesionāļiem un savas pozīcijas nostiprināt. Kad par šiem reorganizācijas plāniem uzzinājis pašreizējais satiksmes ministrs Ronis, viņš nekavējoties sasauca LAU ārkārtas sapulci un uzņēmuma vadība visus plānus atcēla.

Trešdien sasaukta ārkārtas LAU akcionāra sapulce, kurā vērtēšot valdes darbu un tās sastāvu.

Saskaņā ar pašreizējās koalīcijas līgumu atbildību par bezpartejisko Roni satiksmes ministra amatā solidāri uzņēmusies "Vienotība" un seši neatkarīgie deputāti jeb tā sauktais Olšteina sešinieks.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!