Foto: LETA

Pirmdien, 16. novembrī, pilnsabiedrība "BMGS S" Rīgas brīvostas pārvaldes rīcībā nodos Rīgas brīvostas infrastruktūras objektu, kura izveidē ieguldīti 133,65 miljoni eiro, portālam "Delfi" pavēstīja Rīgas Brīvostas pārvaldes Sabiedrisko attiecību departamenta direktore Anita Leiškalne.

Brīvosta norāda, ka šis ir viens no lielākajiem infrastruktūras objektiem Latvijā - Krievu salā izbūvētas četras beramkravu pārkraušanas piestātnes kopumā 1180 metru garumā. Dziļums pie piestātnēm ir 15,5 metri. Tāpat izbūvēti visi nepieciešamie autoceļu un dzelzceļa pievedceļi un inženiertehniskās komunikācijas līdz ostas teritorijai.

"Krievu salas projekta kopējā kapacitāte ir 20 miljonu tonnu beramkravu gadā," minēja Leiškalne.

Ostas infrastruktūra izbūvēta projekta "Infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra" ietvaros. Projekts tika uzsākta 2006. gadā. Deviņu gadu laikā ir gan veikts ietekmes uz vidi novērtējums, gan izstrādāts tehniskais projekts, gan piesaistīts Eiropas Savienības finansējums, kā arī veikti praktiskie būvniecības darbi.

"Vietā, kuru vēl pirms dažiem gadiem varēja saukt par degradētu teritoriju, izveidotas labākajai pasaules ostu praksei atbilstošas dziļūdens piestātnes un moderna infrastruktūra," uzsver Leiškalne.

Plānots, ka aptuveni 35% no Rīgas brīvostas kravu apgrozījuma tiks pārvietoti no pilsētas centra un Rīgas vēsturiskā centra aizsardzības zonas uz tām piemērotāku teritoriju. Tiks arī līdzsvarots ostas kravu apgrozījums Daugavas labajā un kreisajā krastā, atbrīvojot galvaspilsētas centru no ostas terminālu saimnieciskās darbības ietekmes, tostarp pastiprinātas auto un dzelzceļa transporta plūsmas, trokšņiem un ogļu putekļiem.

No kopējā finansējuma Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums paredzēts līdz 77,19 miljoniem eiro, bet brīvostas no "Nordea Bank" un "Pohjola Bank" aizņēmusies 56,46 miljonus eiro.

Jau vēstīts, ka Finanšu ministrija iepriekš atzina - no lielajiem projektiem, kas 2007.-2013.gada plānošanas periodā tiek īstenoti ar Eiropas Savienības līdzfinansējumu, lielākais risks līdzekļu neapgūšanai ir Krievu salas projektā un Inčukalna gudrona dīķu projektā.

Lēmumu par ostas pārcelšanu no pilsētas centra uz Krievu salu Rīgas domes deputāti pieņēma 2009. gada vasarā.

2012. gadā par uzvarētāju infrastruktūras attīstības konkursā tika izvēlēta pilnsabiedrība "BMGS S", kas projektu piedāvāja realizēt par 126,22 miljoniem eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!