Šī gada pirmajos piecos mēnešos, salīdzinot ar attiecīgo laika posmu pērn, iedzīvotāji Latvijā gandrīz trīs reizes vairāk iegādājušies preces mājai un remontam, secina "Pigu Grupa" piederošais tirdzniecības centrs internetā "220.lv".

Līdzās ievērojamajam mājas un remonta preču tirdzniecības kāpumam, izrāvienu uzrāda arī sanitārtehnikas preču tirdzniecības apjomi, kas palielinājušies trīs reizes, savukārt iegādāto mēbeļu un interjera preču apjoms pieaudzis vairāk nekā divas reizēm, informē "220.lv" mārketinga un komunikācijas vadītāja Līga Bubko.

“Pirmkārt, cilvēkiem ir bijis vairāk brīvā laika, jo citas aktivitātes ir ierobežotas vai atliktas. Otrkārt, cilvēki pārorganizēja darba un mācību zonas mājās, tāpēc bija nepieciešami papildu ieguldījumi gan mēbeļu iegādē, gan interjera atsvaidzināšanā. Mājokļa pielāgošanu darbam mājās novērojām jau pērn, līdz ar 2020.gada pavasari, kad ievērojami kāpa biroja mēbeļu pārdošanas apjomi, salīdzinot ar 2019.gadu, tomēr kulminācija tika piedzīvota gada beigās, kad, piemēram, biroja krēslu tirdzniecības apjomi pieauga par ceturtdaļu, savukārt pieprasījums pēc galdiem vairāk nekā dubultojās. Tendence joprojām saglabājas un, kas attiecas uz interjera un mēbeļu preču kategoriju, lielākais tirdzniecības apjoms sasniegts šī gada martā, kad pārdoto preču skaits pieauga par vairāk nekā trim reizēm, salīdzinot ar pērnā gada martu,” situāciju raksturo uzņēmuma pārstāve.

Nākamais solis, pēc viņas teiktā, ir mājas aprīkošana ar iekārtām, uzsvaru liekot uz “gudrās mājas” risinājumiem. Tehnoloģijas vairāk ienāk dārzkopībā, apgaismojuma risinājumos, sadzīves tehnikā, piemēram, cilvēkiem izvēlas robotus putekļsūcējus un logu tīrītājus, zāliena robotus, viedās meteostacijas un pat tējkannas.

Tendenci mājokļu labiekārtošanai apstiprina "Swedbank" dati. Šā gada februārī, aptaujājot aptuveni 1000 respondentus Latvijā, atklājies, ka šogad vai tuvākajos trīs gados vairāk nekā puse iedzīvotāju plāno ieguldīt līdzekļus mājokļa labiekārtošanā. Iezdīvotājiem ir nepieciešamība atsvaidzināt tikai daļu no mājokļa, veikt uzlabojumus interjera dizainā, palielināt mājokļa energoefektivitāti, veikt problemātisku konstrukciju atjaunošanu u.tml. 27% Latvijas iedzīvotāju norādījuši, ka mājas remontam plāno tērēt 1001-3000 eiro, bet līdz 1000 eiro – 23% respondentu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!