Foto: F64
Par nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" akcijām samaksājis Luksemburgā reģistrētais finanšu pakalpojumu uzņēmums "Trasatlantic Holdings Company", kas saistīts ar Krievijas izcelsmes miljardiera Vladimira Antonova biznesu, liecina portāla "Delfi" rīcībā esošā informācija.

Šīm uzņēmumam pieder 45% Lietuvas "Snoras bankas" priviliģēto akciju bez balsstiesībām, liecina informācija bankas mājaslapā. Savukārt "Snoras bankas" vairākuma akcionārs ir Krievijas izcelsmes miljardieris Antonovs, kurš vienlaikus ir arī "airBaltic" lielākā kreditora Latvijas Krājbankas padomes loceklis.

Oficiālā Uzņēmumu reģistra informācija liecina, ka "Trasatlantic Holdings Company" amatpersonas ir Zorigto Nikolajevs, Sergejs Jarcevs un Jevgenijs Jakovlevs. Savukārt kāda Vladimira Antonova profils biznesa sociālajā tīklā "Linkedin" vēsta, ka šis Antonovs ir ne tikai dalībnieks "Snoras" bankā un "Krājbankā", bet kopš 2009.gada - arī valdes loceklis "Trasatlantic Holdings Company".

Par 11% "airBaltic" akciju, kurām saskaņā ar akcionāru lēmumu jau gadu bija jābūt dzēstām, samaksājis Luksemburgā reģistrēts uzņēmums "Trasatlantic Holdings Company", kurš 1.septembrī ieskaitījis lidsabiedrībai 9,66 miljonus eiro (aptuveni 6,72 miljonus latu) no sava konta "Latvijas Krājbankā", portālu "Delfi" informēja tieslietu ministrs Aigars Štokenbergs (V).

Štokenbergs pieļāva - to, kas stāv aiz šīs noslēpumainās firmas, varētu noskaidrot kriminālprocesā, kas agri vai vēlu tiks ierosināts. Tad arī varēs skaidrot izcelsmi naudai, kas samaksāta par akcijām, jo, iespējams, Luksemburgas kompānija ir tikai starpnieks, kam naudu iedeva "airBaltic" tuvu stāvošas personas, pieļāva ministrs.

Aviokompānijas prezidents un vienīgais valdes loceklis Bertolts Fliks akciju pārdošanas līgumu parakstījis 1.septembrī. Štokenbergs gan norādīja, ka tas ir visai neticami, jo Fliks jau visai ilgu laiku atrodas ārpus valsts un vairās braukt uz Latviju.

Štokenbergs uzskata, ka darījuma mērķis bija panākt, lai valsts kļūtu par mazākuma akcionāru kompānijā. Darījuma "autori" gan būtu ieguvēji arī tādā gadījumā, ja valsts izlemtu atpirkt šīs akcijas, lai nezaudētu kontrolpaketi aviokompānijā. "Viņi dabūtu naudu, kas atkal pazustu nezin kur," uzskata tieslietu ministrs.

Jau ziņots, ka "airBaltic" vēsturiski ir izveidojusies nesakritība starp reģistrēto un apmaksāto sabiedrības pamatkapitālu. Pašlaik "airBaltic" reģistrētais pamatkapitāls ir 534 725 lati, savukārt apmaksātais kapitāls ir 475 615 lati - negatīvā starpība ir 59 110 lati jeb tāda paša skaita neapmaksātu akciju apmērā. Lai gan akcionāri jau pirms gada nolēmuši šīs akcijas dzēst, Fliks pašlaik nezināmu iemeslu dēļ nav iesniedzis Uzņēmumu reģistrā (UR) attiecīgus dokumentus.

Savukārt septembra sākumā viņš kā vienīgais valdes loceklis nolēma noslēgts līgums par šo akciju pārdošanu. Pagājušajā nedēļā viņš iesniedza UR dokumentus par šo darījumu, bet oficiāli neatklāja, kas akcijas iegādājās. Pagaidām UR atlicis lēmumu par šo izmaiņu reģistrēšanu.

Iepriekš intervijā laikrakstam "Dienas Bizness" Antonovs klāstījis, ka labi pazīstot cilvēkus, kas gribētu nopirkt "airBaltic".

Antonovs publiski uzsvēra, ka viņš "airBaltic" tikai kreditē, taču portāls "Pietiek.com" šovasar vēstīja, ka Antonova kompanjons Romāns Dubovs pirmoreiz atzinis, ka abu pārstāvētās Krievijas "Konvers grupas" īpašumā ir arī aviokompānijas daļas, ar to, visticamākais, domājot tieši "airBaltic".

"airBaltic" lielākie akcionāri ir Latvijas valsts ar 52,6% akciju un "Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS) ar 47,2% akciju, kas tās 2009.gada sākumā iegādājās no SAS. BAS 50% kapitāldaļu pieder lidsabiedrības prezidentam Flikam, bet vēl 50% - Bahamu salās reģistrētai kompānijai "Taurus Asset Management". Bahamu kompānija kļuva par BAS daļu īpašnieku pērn decembrī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!