Foto: Publicitātes foto
Latvijas nacionālās aviosabiedrības 'airBaltic' padome piektdien par uzņēmuma jauno izpilddirektoru un valdes priekšsēdētāju ir izvēlējusies Martinu Gausu, kurš stāsies amatā no 1.novembra, informē lidsabiedrība.

Darba līgums ar Gausu tiks noslēgts uz gadu, un pēc tam, vērtējot viņa paveikto, padome lems, vai meklēt jaunu ilgtermiņa vadītāju vai uzticēt Gausam turpināt pildīt pienākumus, preses brīfingā žurnālistiem sacīja "airBaltic" padomes priekšsēdētājs Gints Kiršteins. Gausa alga pirms nodokļu nomaksas būs 19 500 lati mēnesī.

Viņš informēja, ka padome vienbalsīgi atbalstīja Gausa kandidatūru valdes priekšsēdētāja amatā, bet kopumā lidsabiedrības valdes priekšsēdētāja amatam nopietni vērtēti trīs līdz pieci kandidāti.

Kiršteins sacīja, ka Gauss lidsabiedrības vadītāja amatā pieņemts, lai to reorganizētu, sakārtotu un padarītu kompāniju caurspīdīgāku. Viņš noraidīja bažas par to, ka Gauss varētu pieņemt vienpersoniskus lēmumus, kā to mēdza darīt iepriekšējais lidkompānijas vadītājs Betolts Fliks, jo "airBaltic" valde ir paplašināta un darbosies koleģiāli.

Tāpat lidsabiedrības padomes priekšsēdētājs noraidīja izskanējušās bažas saistībā ar Gausa it kā neveiksmīgo darbu Ungārijas lidsabiedrības "Malev" vadībā. Viņš pastāstīja, ka Gauss esot izskaidrojis "Malev" situāciju, un viņa skaidrojums bijis pietiekoši pārliecinošs. Kiršteins piebilda, ka pēc viņa rīcībā esošās informācijas "Malev" atgūstās no "mīnusiem" un drīzumā atgriezīsies pie "plusiem".

Pats Gauss piektdien preses brīfingā nepiedalījās. Ar "airBaltic" padomi viņš kontaktējoties ar "Skype" starpniecību, pastāstīja Kiršteins.

Jaunais izpilddirektors paudis prieku, ka būs "airBaltic" komandā. "Aviosabiedrībai ir ļoti spēcīgs zīmols, un tas ir enerģisks, inovatīvs uzņēmums. Mans uzdevums būs izveidot skaidru struktūru, kādas šobrīd trūkst. Es ieviesīšu korporatīvu pārvaldību, lai panāktu finansiāli pozitīvu aviosabiedrības darbību," norādījis Gauss.

"airBaltic" informē, ka Gauss ir profesionālis ar gandrīz 20 gadu pieredzi aviācijas nozarē, strādājis Eiropas Savienības aviācijā. No 2009.gada aprīļa līdz 2011.gada maijam Martins Gauss bija izpilddirektors Ungārijas aviosabiedrībā "Malev", kas ir pārvadātājs ar 22 lidaparātiem un 2010.gadā ir pārvadājis vairāk nekā trīs miljonus pasažieru. Strādājot "Malev", viņš mainīja flotes sastāvu, piecu dažādu lidaparātu tipu vietā atstājot divus, un ieviesa jaunas struktūras.

Saskaņā ar lidsabiedrības sniegto informāciju Gauss sācis karjeru aviācijā 1992.gadā kā "Boeing 737" lidaparātu pilots "British Airways" meitasuzņēmumā "Deutsche BA"; 1995.gadā viņš jau strādāja aviosabiedrības vadības līmenī. Viņš bija lidojumu operatīvās vadības atbalsta departamenta vadītājs, līdz kļuva par virszemes operatīvās vadības departamenta vadītāju.

2002.gadā viņš tika iecelts par lidojumu operatīvās vadības direktoru, šajā amatā būdams atbildīgs par visu lidojumu apkalpes locekļiem un visu operatīvās vadības departamentu. 2003.gadā "British Airways" pārdeva "Deutsche BA" uzņēmējam Hansam Rūdolfam Vērlam piederošajai "Intro Group". Nākamajā gadā Gauss kļuva par vienu no "Deutsche BA" (dba) rīkotājdirektoriem, viņa atbildībā bija aviosabiedrības darbības atkārtota aktivizēšana, turklāt viņa īpašumā nonāca 10% akciju. Gausa vadībā uzņēmums kļuva ienesīgs.

2006.gadā uzņēmums "dba" tika pārdots "AirBerlin", un Gauss saglabāja rīkotājdirektora amatu vienu gadu, lai integrētu "dba" aviosabiedrībā "AirBerlin". Pēc šīs integrācijas pabeigšanas Gauss pārtrauca darbu šajā uzņēmumā pēc 15 tajā nostrādātiem gadiem.

2007.gada oktobrī Gauss pievienojās "Cirrus Group" un kļuva par "Cirrus Airlines" izilddirektoru un "Cirrus Group" rīkotājdirektoru. Šajos amatos viņš vadīja centralizācijas procesu, pārceļot galveno mītni uz Minheni. Šo projektu viņš pabeidza 2008.gada jūnijā un pēc tam strādāja savā uzņēmumā kā aviācijas nozares konsultants.

Gauss lido ar "Boeing 737" kā kapteinis un ir nolidojis vairāk nekā 8000 stundas ar šī tipa lidaparātiem. Viņš ir 43 gadus vecs, un viņam ir trīs bērni.

"airBaltic" valdē ir trīs locekļi. Divus valdes locekļus — operatīvās vadības direktori Lailu Odiņu un finanšu direktoru Vitoldu Jakovļevu — padome ievēlēja jau oktobra sākumā pēc tam, kad divi galvenie akcionāri, Latvijas valdība un "Baltijas Aviācijas sistēmas" (BAS), pieņēma lēmumu par 153 miljonu eiro ieguldīšanu "airBaltic" kapitālā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!