Foto: DELFI
Šovasar sabiedrisko domu "saviļņoja" galvaspilsētas pašvaldībai piederošās "Rīgas Satiksmes" plāni par 125 jauniem trolejbusiem maksāt līdz 131,8 miljoniem eiro ( ap 92,63 miljoniem latu jeb 0,741 miljons latu par vienu trolejbusu).

Trolejbusus piegādās Čehijas kompānija "Škoda Electric", kas 2008. gadā uzvarēja arī iepirkumā par zemās grīdas tramvaju piegādi. Toreizējais līgums paredzēja, ka "Rīgas Satiksme" par 36,4 miljoniem latu no "Škoda Electric" iegādājas 20 zemās grīdas tramvajus. Tādējādi viens tramvajs izmaksāja 1,82 miljonus latu.

Pirms mēneša "Rīgas Satiksme" jau atkārtoti pagarināja termiņu, līdz kuram tās izveidotajai iepirkumu komisijai jāizvērtē šī gada sākumā saņemtie piedāvājumi autobusu iepirkumam. Iepirkumā, kura ietvaros piecu gadu laikā plānots iegādāties 175 jaunus autobusus, ir pieteikušies četri pretendenti – vācu "Mercedes Benz", poļu "Solaris", kā arī vietējais ražotājs "Amoplant" un starptautiski atpazīstamā kompānija "Iveco".

"Delfi" apkopotā informācija par pēdējo gadu vērienīgākajiem pilsētas sabiedriskā transporta līdzekļu iepirkumiem citviet Eiropā liecina, ka Latvijas galvaspilsētas Rīgas iepirkumi neizceļas ar pieticību. 

Foto: Publicitātes foto

 

Maija beigās "Škoda Electric" testēja Ungārijas pilsētas Miškolcas vajadzībām gatavotā zemās grīdas tramvaju "26T". Ar ungāriem noslēgtais līgums paredz līdz 2015. gada februāra beigām pasūtītājiem piegādāt 31 īpaša dizaina tramvaju, uz kura baltajiem sāniem rotāsies zaļu ziedu motīvs.

Pilsētai jaunie tramvaji izmaksās teju divus miljardus Čehijas kronu ( kopumā gandrīz 55 miljonus latu, 1, 77 miljonus latu par vienu tramvaju). Miškolcas jaunie tramvaji būs aprīkoti gan ar gaisa kondicionieriem, gan ar LED ekrāniem un atbilst ES drošības direktīvas EN 15227 prasībām. 76 % no jauno tramvaju iegādes izmaksām plānots segt, izmantojot ES fondu finansējumu. 

Savukārt ar Turcijas pilsētu Konya "Škoda Electric" noslēgusi līgumu, kas paredz, ka sešdesmit zemās grīdas tramvaju "28T" izgatavošanu. Kopējā ar Konya noslēgtā līguma summa ir 104, 7 miljoni eiro ( aptuveni 73, 59 miljoni latu jeb 1,22 miljoni latu par vienu tramvaju), liecina "Škoda" mājaslapā atrodamā informācija.

Arī Slovākijas galvaspilsēta Bratislava jaunos zemās grīdas tramvajus pirks no "Škoda Electric", par 15 jaunākās paaudzes "30T" transportlīdzekļiem, maksājot 39 miljonus eiro (27 miljonus latu jeb 1,82 miljonus latu par katru).

Foto: Publicitātes foto

 

 19 jaunie "Stadler" ražotie "Tango trams", ko Šveices transporta operators "BLT", saskaņā ar šī gada maija beigās noslēgtu līgumu, iegādāsies Bāzeles vajadzībām, kopumā izmaksās 94 miljonus Šveices franku ( aptuveni 54 ,2 miljonus latu jeb vairāk nekā 2, 85 miljonus latu par vienu tramvaju). Līgums paredz jaunos tramvajus piegādāt 2015. gadā, vēsta "globalrailnews.com".

 

Foto: Publicitātes foto

 Jūlija sākumā arī Bulgārijas galvaspilsēta Sofija noslēgusi ar "Škoda Electric" līgumu par jaunu zemās grīdas trolejbusu piegādi – par 50 trolejbusiem bulgāri maksās 27, 5 miljonus eiro ( aptuveni 19,3 miljonus latu jeb aptuveni 387 tūkstošus latu par vienu trolejbusu). Sofijas vajadzībām saražotie trolejbusi pasūtītājam tiks piegādāti piecpadsmit mēnešu laikā. Bulgāri jauno trolejbusu iegādei izmantos arī Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu, lasāms interneta vietnē "clubmetropolitan.ro".

 

Foto: Publicitātes foto

Francijas pilsēta Limoža, kā arī Šveices pilsētas Lozanna un Cīrihe priekšroku devušas Šveices ražotāja "Hess AG" izgatavotajiem zemās grīdas trolejbusiem "SwissTrolley4". Limožas sabiedriskā transporta operators "TCL" pirmos jaunos trolejbusus saņēma 2012. gada nogalē. Katrs Limožas iegādātais "SwissTrolley4" spēj uzņemt 146 pasažierus. Kopumā šie trolejbusi Limožai izmaksāja 3, 6 miljonus eiro ( aptuveni 2, 53 miljonus latu jeb vairāk nekā 632 tūkstošus latu par vienu trolejbusu).

 

Foto: Publicitātes foto

Lielbritānijas galvaspilsētas Londonas iedzīvotāju un plašsaziņas līdzekļu sašutumu izpelnījies fakts, ka jaunie divstāvu autobusi, kuri šovasar sākuši kursēt pa Apvienotās Karalistes galvaspilsētas ielām, saulē ļoti uzkarst – "London's Evening Standard" 5. jūlijā raksta, ka, gaisa temperatūrai sasniedzot 23 grādus pēc Celsija, gaiss jauno autobusu augšstāvā sasniedzis 30,4 grādus pēc Celsija. Londonieši, paužot sašutumu par karstumu, sociālās saziņas vietnē "Twitter" jaunajiem autobusiem veltījuši tādus epitetus kā "braucošā sauna".

Jauno autobusu dizainu izstrādājis dizainers Tomass Hīterviks. Autobuss projektēts izstrādāts īpaši Londonas vajadzībām, jo sarkanie divstāvu autobusi ir viena no Lielbritānijas galvaspilsētas atpazīšanas zīmēm. Autobusi, kas Londonas vajadzībām tiek ražoti Ziemeļīrijā, kompānijā " Wrightbus", maksā 354 tūkstošus Lielbritānijas mārciņu ( aptuveni 292 tūkstošus latu) gabalā. "Transport for London" amatpersonas medijiem norādījušas, ka jau ziņojušas piegādātājiem par problēmām ar ventilāciju un tagad tikšot meklēti veidi, kā tās novērst.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!