Foto: LETA

Janvāra beigās Rīgas centrā paredzēts sākt vērienīgus būvdarbus Eiropas nozīmes dzelzceļa infrastruktūras "Rail Baltica" integrēšanai šīs galvaspilsētas daļas infrastruktūrā.

Būvdarbu zona aptver visu Ģenerāļa Radziņa krastmalu no 13. janvāra līdz Jēzusbaznīcas ielai, kā arī Rīgas autoostai un Centrāltirgum piegulošo teritoriju. Līdz gada beigām ir plānots pārveidot trīs krustojumus un izbūvēt mūsdienīgu gājēju, velobraucēju un sabiedriskā transporta infrastruktūru.

Projekts tiek īstenots ar 2014.–2020. gada ES fondu plānošanas perioda līdzekļiem Kopējais projekta budžets ir 28 miljoni eiro. Lielāko daļu veido Kohēzijas fonda finansējums – 23,8 miljoni eiro, pašvaldības un valsts budžeta dotācija ir 4,2 miljoni eiro.

Noslēdzoties Rīgas domes iepirkumam par būvprojektu izstrādi un būvniecību pēc principa "projektē un būvē", līgums noslēgts ar konkursa uzvarētāju – pilnsabiedrību "RBBL", kurā apvienojušies trīs uzņēmumi: SIA "Binders", AS "LNK Industries" un SIA "Nordes Būve". Šobrīd jau būvprojektu izstrāde un saskaņošana ir finiša taisnē. Būvuzraudzību veiks SIA "Firma L4".

Būvdarbu zonā tiks pārbūvēti vairāki krustojumi – Ģenerāļa Radziņa krastmalas, 11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojums, Ģenerāļa Radziņa krastmalas un Turgeņeva ielas krustojums, Ģenerāļa Radziņa krastmalas un Puškina ielas krustojums. Tāpat ir paredzēts pārbūvēt arī Timoteja un Turgeņeva ielu krustojumu un Gogoļa ielas un Gaiziņa ielas krustojumu.

Projekta ietvaros tiks veikta krastmalas pilna pārbūve, kas ietver apakšzemes un citas inženiertehniskās komunikācijas – tiks atjaunoti ārējie ūdensvada un kanalizācijas tīkli, gāzes apgādes sistēmas, elektroapgādes un sadales tīkli u.c. Gogoļa ielā tiks mainīti arī siltumapgādes tīkli.

Pēc tam Ģenerāļa Radziņa krastmalā visā tās garumā tiks izbūvēta pilna ielas konstrukcija. Visā posmā tiks atjaunots veloceļa segums, kā arī izbūvēta gājēju velosipēdistu rampa, kas savienos Maskavas ielu ar plānoto "Rail Baltica" dzelzceļa tiltu pār Daugavu.

Paredzēta ir vides labiekārtošanu un apzaļumošanu. Gājēju tunelis Gogoļa ielā pie Centrāltirgus tiks pārbūvēts par velosipēdu novietni. Maskavas un Gogoļa ielās projekts paredz arī tramvaja un trolejbusu kontakttīklu pārbūvi. Projekta ietvaros tiks pārbūvēti divi tilti pār pilsētas kanālu – Maskavas ielā un Ģenerāļa Radziņa krastmalā. Pie pilsētas kanāla būvdarbi notiks arī blakus teritorijai, kur agrāk atradās tirdzniecības centrs "Titāniks". Lai nodrošinātu pieeju kanālmalai, tiks izbūvētas kāpnes, panduss un piestātne.

Pārbūve šo pilsētas daļu pārvērtīs teju pilnībā. No savā ziņā nošķirtas Rīgas daļas tā kļūs par pilsētas asinsritē pilnvērtīgi integrētu vidi, saka Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!