'Pasažieru vilciena' speciālisti sāk mācīties jauno elektrovilcienu testēšanai
Foto: Publicitātes foto

No 2022. gada 7. līdz 9. jūnijam AS "Pasažieru vilciens" mašīnistu un mehāniķu komanda "'Škoda Vagonka" ražotnē Pilzenē, Čehijā, intensīvās teorētiskās un praktiskās apmācībās apgūs jauno elektrovilcienu uzbūvi un vadību. To praktisko daļa notiks pirmajā Latvijai domātajā elektrovilcienā, kas jau ir iedarbināts un tiek testēts Pilzenē.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Pirmo vilcienu jūnija beigās ar vairākiem kravas auto sāks nogādāt no Čehijas caur Poliju un Lietuvu uz Rīgu. Tam sekos arī nākamais. Vilcieni tiks vesti pa daļām, atsevišķi nodalot jumta daļu un ratiņus, tāpēc pēc piegādes Rīgā tos būs nepieciešams atkal samontēt. Plānots, ka elektrovilcienu testēšanu uz dzelzceļa infrastruktūras Latvijā sāks augustā.

Apmācītie "Pasažieru vilciena" darbinieki piedalīsies elektrovilcienu testēšanā Latvijā, ko plānots sākt augustā. Apmācības vadīs "Škoda Vagonka" speciālisti. Tās ietver tēmas par elektrovilciena vispārējo uzbūvi, pamatsistēmām un vadību: virsbūve, starpvagonu savienojumi un pārejas, ratiņi, elektriskais aprīkojums, elektronika un programmatūra, augstsprieguma un zemsprieguma aprīkojums, bremžu sistēma, interjera aprīkojums, palīgsistēmas (labierīcības, apsilde un gaisa kondicionēšana, logi un durvis) un vilciena vadīšana.

AS "Pasažieru vilciens" visus 32 elektrovilcienus, kuri būs pilnībā gatavi pasažieru pārvadājumiem, saņems līdz 2023. gada beigām. Katrs no tiem sastāvēs no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums būs 109 metri. Katrā vilcienā būs sēdvietas 436 pasažieriem. Vilcienos būs viena līmeņa iekāpšana no pasažieru platformām, kas ne tikai nodrošinās pakalpojuma pieejamību ikvienam, bet arī saīsinās pasažieru apmaiņas laiku pieturvietās. Iekāpšanas uz izkāpšanas ātrumu veicinās arī platākas vilcienu durvis.

Jaunajos elektrovilcienos būs klimata kontrole, ergonomiski sēdekļi, mūsdienu prasībām atbilstošas labierīcības. Tie būs aprīkoti ar video un audio informēšanas sistēmām, jaudīgu WiFi pieslēgumu. Vilcienu gaita, salīdzot ar pašlaik lietošanā esošajiem, būs vienmērīgāka un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Jauno vilcienu konstruktīvais ātrums būs līdz 160 km/h (pašlaik – 120 km/h). Maksimālo ātrumu būs iespējams attīstīt iecirkņos, kur to nākotnē ļaus dzelzceļa infrastruktūra.

Pēc jauno elektrovilcienu iegādes AS "Pasažieru vilciens" varēs ieviest intervāla grafikus visos elektrovilcienu maršrutos. Tas nozīmē, ka darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Paredzēts, ka ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.

Visa projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, un 23 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar ES Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā.

2001. gada 2. novembrī dibinātā akciju sabiedrība "Pasažieru vilciens" ir vienīgais iekšzemes sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējs, kas pārvadā pasažierus pa dzelzceļu Latvijas teritorijā. AS "Pasažieru vilciens" ir patstāvīgs valsts īpašumā esošs uzņēmums. 2021. gadā uzņēmums pārvadāja vairāk nekā 11 miljonus pasažieru, 98,9% reisu izpildot precīzi pēc vilcienu kursēšanas grafika.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lasi vēl
 
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.