Foto: LETA

Uzņēmumā "Pasažieru vilciens" viesojušies Francijas transporta, infrastruktūras un enerģētikas uzņēmuma "Alstom" pārstāvji, iepazīstinot ar "Alstom" pieredzi pasažieru vilcienu ražošanā, īpaši pievēršoties ūdeņraža vilcieniem, ar kuriem nākotnē varētu būt iespējams aizstāt ritošo sastāvu neelektrificētajās līnijās.

Pārrunātas arī "Alstom" iespējas un minimālie pasūtījumu apjomi ritošā sastāva ražošanai, laikus gatavojoties pasažieru pārvadājumiem pēc Eiropas nozīmes dzelzceļa infrastruktūras "Rail Baltica" izbūves.

"Veicam priekšizpēti, lai apzinātu uzņēmuma iespējas un spertu nepieciešamos soļus attīstībai gan esošajos dzelzceļa pasažieru pārvadājumu tirgus apstākļos, gan saistībā ar potenciālajām tūrisma apjoma un pasažieru kustības izmaiņām pēc "Rail Baltica" projekta īstenošanas. "Rail Baltica" operacionālajā plānā paredzēts, ka ātrvilcieni starp Baltijas galvaspilsētām kursēs reizi divās stundās, nodrošinot iespēju viesiem no Tallinas un Viļņas ierasties Latvijas galvaspilsētā mazāk nekā divās stundās. Mums tas nozīmēs potenciālu pasažieru skaita pieaugumu arī reģionālajos maršrutos," skaidro Rodžers Jānis Grigulis, AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs.

"Alstom" pie ūdeņraža pasažieru vilciena izveides strādā kopš 2013. gada, lai to varētu izmantot tajos Eiropas dzelzceļa posmos, kas pagaidām nav elektrificēti. Pirmie divi "Alstom" ūdeņraža vilcieni tika nodoti ekspluatācijā 2018. gadā Vācijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!