Foto: Shutterstock

2018. gadā Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) visvairāk sūdzību saņēmis par aviopasažieru tiesību pārkāpumiem, liecina PTAC pērnā gada sūdzību analīzes dati.

Līdzīgi kā 2017. gadā, arī 2018. gadā liels sūdzību skaits – 1027 sūdzības – tika saņemts par aviopasažieru tiesību pārkāpumiem. Lielais saņemto sūdzību skaits liecina, ka patērētāji ir labi informēti par savām avioregulā ((EK) Nr.261/2004) noteiktajām tiesībām un apzinās situācijas, kurās tiek pārkāptas patērētāju tiesības, norāda centrā.

Tāpat lielais sūdzību skaits ir skaidrojams gan ar tā sauktajiem "claim agency" uzņēmumiem, kas par maksu piedāvā pasažieriem pārstāvības pakalpojumus, vēršoties pie aviopārvadātāja un PTAC, lūdzot skaidrojumu par aviopasažieru tiesībām, gan tāpēc, ka Rīga ir liels lidojumu savienojumu punkts, kas katru gadu apkalpo arvien lielāku pasažieru skaitu.

Saistībā ar "claim agency" piedāvātajiem pakalpojumiem, PTAC aicina patērētājus vispirms iepazīties ar publiski pieejamo informāciju par pasažieru tiesībām, ko nodrošina gan aviopārvadātāji, gan PTAC, gan Eiropas patērētāju informēšanas centrs ("ECC Latvia"), gan masu mediji.

PTAC iesaka – tā vietā, lai vērstos pēc maksas palīdzības pie šiem uzņēmumiem, interesēties PTAC vai "ECC Latvia", lai saņemtu palīdzību bez maksas.

Tāpat pērn būtiski pieaudzis sūdzību skaits par tūrisma pakalpojumiem – 82,5%.

Šāds sūdzību skaita pieaugums ir saistīts ar gada otrajā pusē radušos situāciju ar SIA "Prieks Tūre", kad patērētāji bija veikuši samaksu par ceļojumiem, bet komersants ceļojumus nenodrošināja un neatmaksāja par nenotikušajiem ceļojumiem samaksāto naudu, uzsver PTAC.

Kopumā 2018. gadā PTAC izskatījis 3 604 patērētāju sūdzības un sniedzis 34 209 konsultācijas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!