Foto: AP/Scanpix/LETA
2020. gads neapšaubāmi paliks atmiņā kā gads, kurā Covid-19 pandēmija rādīja patērētājiem vēl neredzētus izaicinājumus – ceļojumu un pasākumu masveida atcelšana, ienākumu samazināšanās, būtiski ierobežojumi tirdzniecībai tradicionālajos veikalos – tie ir tikai daži šādu izaicinājumu piemēri. Šie apstākļi ievērojami ietekmēja Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija (LPIAA) saņemto sūdzību struktūru, lai arī kopumā saņemto sūdzību skaits palika nemainīgs.

LPIAA 2020. gadā kopumā saņēma 823 sūdzības un jautājumus. Visvairāk sūdzību tika saņemts par patēriņa precēm (437 jeb 53,10%), vispārējiem pakalpojumiem (94 jeb 11,42%), pasta un elektronisko komunikāciju pakalpojumiem (90 jeb 10,94%) un atpūtas pakalpojumiem (42 jeb 5,10%).

Tādējādi, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ievērojami pieauga sūdzību skaits pasta un elektronisko pakalpojumu jomā – 2019. gadā LPIAA saņēma 50 šādas sūdzības, bet 2020. gadā – jau 90 sūdzības. Lielākais pieaugums procentu izteiksmē tika novērots atpūtas pakalpojumu (t.sk. tūrisms, koncerti, izrādes u.c.) jomā, kurā saņemtas 42 sūdzības, bet 2019. gadā – tikai astoņas. Turpretī jomās, kurās LPIAA tradicionāli saņem daudz sūdzību – patēriņa preces un vispārējie pakalpojumi – sūdzību skaits ir samazinājies. Piemēram, attiecībā uz patēriņa precēm 2019. gadā asociācija saņēma 450 sūdzības, bet 2020. gadā tādas bija 437. Savukārt attiecībā uz vispārējiem pakalpojumiem 2019. gadā LPIA saņēma 143 sūdzības, bet 2020. gada – tikai 94.

Saistībā ar tirdzniecības metodēm asociācija secina, ka ievērojami pieauga sūdzību skaits distances tirdzniecībā – 2019. gadā tās bija 125 sūdzības, bet 2020. gadā – ja 192 sūdzības. Kopumā Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācijā saņemto sūdzību struktūras izmaiņas atspoguļo pandēmijas rādītos izaicinājumus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!