Foto: LETA

AS “Rīgas piena kombināts” apgrozījums 2021. gadā palielinājies līdz 109,85 miljoniem eiro, kas ir par 4,03% vairāk nekā gadu iepriekš, liecina "Lursoft Klientu portfeļa" publiskotā informācija.

Uzņēmums norāda, ka pieaugums saistīts ar cenu pieaugumu.

Pārskata gadā AS “Rīgas piena kombināts” eksportēja produktus 26 miljonu eiro vērtībā. Eksporta tirgu izaugsmi lielā mērā veicināja uzņēmuma sadarbības attīstība ar citiem “Food Union” grupas uzņēmumiem Saldējuma kompetences centra ietvaros.

Ievērojami kāpusi AS “Rīgas piena kombināts” peļņa pēc nodokļiem, kas palielinājusies no 0,17 miljoniem eiro 2020. gadā līdz 2,65 miljoniem eiro pērn.

"Lursoft" dati rāda, ka pagājušajā gadā AS “Rīgas piena kombināts” bija darba devējs 887 darbiniekiem. Nodokļu maksājumos valsts kopbudžetā ražotājs pērn samaksājis 6,36 miljonus eiro.

2021. gadā AS “Rīgas piena kombināts” turpināja orientēties uz jaunu un inovatīvu produktu ieviešanu Latvijas tirgū. Saldējumu kategorijā uzņēmums radīja 19 jaunus saldējuma produktus vasaras sezonai un 7 jaunus saldējumu produktus ziemas sezonai, kas ir lielākais līdz šim radīto jauno produktu apjoms vienā segmentā viena gada laikā.

Pateicoties 2020. gadā noslēgtajam investīciju projektam “Svaigo piena produktu Izcilības centrs” un jaunuzbūvētajai Baltijā modernākajai biezpiena sieriņu rūpnīcai, uzņēmums pērn būtiski audzējis biezpiena sieriņu ražošanas apjomus. 2021. gadā saražoti par 50% biezpiena sieriņu vairāk nekā periodu iepriekš. Ražošanas apjoms pieaudzis pateicoties “Kārums” un citu zīmolu biezpiena sieriņu pārdošanas pieaugumam Latvijā, Igaunijā un Lietuvā.

Atdevi pagājušajā gadā nesušas arī investīcijas e-komercijas platformā "pienaveikals.lv", jo ieņēmumi no tā pārsniedza vienu miljonu eiro.

Iesniegtajā vadības ziņojumā AS “Rīgas piena kombināts” norādījis, ka turpinās diversificēt produktu portfeli piena, saldējuma, saldēto piena produktu izplatīšanā nacionāla mēroga tirdzniecības kanālos, kā arī savā e-komercijas kanālā. Vienlaikus uzņēmuma prioritātēs būs ražošanas bāzes attīstība un saistītās infrastruktūras un autoparka atjaunošana, kā arī citi efektivizācijas un automatizācijas projekti, kas ļaus samazināt fiksētās izmaksas.

AS "Rīgas piena kombināts" 2020. gadā strādāja strādāja ar 107,511 miljonu eiro apgrozījumu. Kompānijas lielākais akcionārs ir Kiprā reģistrētais "Food Union Holding (Cyprus) Company Limited", kam pieder 98,24% no pārtikas koncerna "Food Union" akcijām.

Savukārt “Food Union”, kurā ietilpst ražotnes AS “Rīgas piena kombināts” un AS “Valmieras piens”, un loģistikas uzņēmums SIA “Premia”, 2021. gadu noslēgusi ar konsolidētā apgrozījuma pieaugumu par 4%, tam sasniedzot 111,5 miljonus eiro. Bruto peļņa samazinājās par 5% līdz 25,5 miljoniem eiro.

Koncerna pārstāvji apgrozījuma pieaugumu 2021. gadā saista ar produktu pārdošanas cenu pieaugumu, savukārt peļņas samazinājumu – ar straujo izmaksu pieaugumu attiecībā uz galvenajām izejvielām un energo resursiem, kuras pilnā apmērā nebija iespējams iecenot produktu pārdošanas cenās.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!