Foto: LETA

Pagājušo gadu pēc deviņu gadu pārtraukuma apdrošinātāji obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas (OCTA) jomā noslēguši ar peļņu, intervijā LNT raidījumam "900 sekundes" paziņoja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

"Izskatās, ka apdrošinātāji OCTA jomā pagājušo gadu pēc deviņu gadu pārtraukuma ir beiguši ar peļņu," teica Abāšins.

Runājot par gaidāmajām izmaiņām OCTA cenās, Abāšins skaidroja, ka cenu izmaiņas ir grūti paredzamas, jo konkurence OCTA cenu jomā ir liela. Viņš gan atzina, ka patlaban neredz priekšnosacījumus, lai OCTA cenas, pēc iepriekšējos gados piedzīvotā straujā cenu kāpuma turpinātu pieaugt.

Mazliet komentējot situāciju uz Latvijas ceļiem un bedrēm, Abāšins norādīja, ka bedru radītie zaudējumi ir aptuveni tādi paši kā iepriekšējos gados, bet lielākais pieteikumu skaits ir no Rīgas.

"2018. gadā OCTA nozares dalībnieki kopā nopelnījuši 3,61 miljonu eiro. Galvenokārt tas saistīts ar OCTA cenu izmaiņām iepriekšējos gados, kā arī apdrošinātāju darbības efektivitātes uzlabošanos, procentuāli samazinot darbības tehniskos izdevumus," skaidroja Abāšins.

Ievērojami pieaudzis arī izmaksāto atlīdzību apmērs. Tā pērn atlīdzībās izmaksāti 56,78 miljoni eiro, kas ir lielākais izmaksāto atlīdzību apjoms kopš OCTA sistēmas ieviešanas 1997. gadā. Līdz ar to pieaugusi vidējā OCTA atlīdzība, kas šobrīd ir 1182 eiro.

Jāatzīmē, ka pēdējos gados būtiski pieaug apdrošināšanas atlīdzību summas, kas saistītas ar zaudējumiem personai, valstij un pašvaldībām, un trešās personas mantai: "Ja desmit gadus atpakaļ atlīdzības par zaudējumiem, kas nodarīti transportlīdzeklim proporcionāli sastādīja vairāk nekā 90%, tad šobrīd tie ir 73%," stāsta Abāšins.

Portāls "Delfi" pērn jau ziņoja, ka iepriekš automašīnu īpašniekus pārsteidza straujais cenu kāpums. Paši apdrošinātāji to skaidroja ar izmaiņām likumos un inflāciju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!