Foto: Viesturs Radovics, DELFI

Katru svētdienu "Delfi Bizness" piedāvā nelielu sarunu ar kādu no biznesa vides pārstāvjiem par pašreizējām aktualitātēm, ceļu uz panākumiem, nākotnes plāniem un dzīves laikā gūtajām atziņām. Ingars Ūdris ir Alūksnes novada Jaunlaicenē strādājošā koka ēveļskaidu plātņu ražotāja "Cewood" valdes loceklis un uzņēmuma vadītājs.

Citas "Personība biznesā" sarunas atradīsiet šeit.

"Cewood" ir pilnībā Latvijas kapitāla uzņēmums, kas dibināts 2015. gadā, un vienīgais koka ēveļskaidu plātņu ražotājs Baltijā. Tas ir viens no lielākajiem darba devējiem un nodokļu maksātājiem savā reģionā. Uzņēmumam ir arī birojs un noliktava Rīgā.

Uzņēmuma ražotās plātnes visbiežāk tiek izmantotas griestu un sienu apdarē tādos objektos kā mācību iestādes, biroji, sporta būves, sabiedriskās ēkas, kā arī privātmājās. Skandināvijā un arvien biežāk arī Baltijā koka ēveļskaidu plātnes izvēlas rīģipša un tam līdzīgu materiālu vietā.

Pastāstiet svarīgāko par sevi kā personību Latvijas biznesa vidē.

Savā profesionālajā karjerā esmu strādājis trīs uzņēmumos, kas visi ir ražošanas uzņēmumi: mēbeļu kombinātā "Zunda" un "Brocēnu keramikā", kas ražoja flīzes, un jau septiņus gadus – "Cewood". Interesanti, ka flīžu ražotne tolaik bija vienīgais tāda veida uzņēmums, un arī fibrolīta jomā esam unikāla ražotne. Esot darba attiecībās, iedziļinos, uzņemos atbildību, izprotu un pārzinu ražošanas procesus no sākuma līdz gatavā ražojuma nonākšanai pie klienta.

Kādas ir pašreizējās aktualitātes uzņēmumā un nozarē, kurā darbojaties?

No vienas puses, ir pieaugošs pieprasījums pēc mūsu produkta, jo tas atbilst šī brīža ilgtspējas un zaļās domāšanas prasībām. Savukārt situācija pasaulē ir sarežģīta – karš Ukrainā, pieaugošā energoresursu krīze, tas viss skar arī mūs, bet ļoti cītīgi strādājam, lai mazinātu šīs ietekmes uz uzņēmumu un produktu. Ja skatāmies uz kopējo būvniecības tirgu – pat ja būvniecības apjomi kritīsies, mūsu produkcijas apgrozījums tik strauji nesamazināsies. Esam pieredzējuši dažādus laikus, konkurence vienmēr ir, bet esam gatavi rūpīgi strādāt, lai sasniegtu savus mērķus. Neskatoties uz visiem tirgus sadārdzinājumiem, izmaksu pieaugums mūsu produktam nav tik liels. Lai gan izaicinājumu ir daudz, ražotne strādā un pat paplašinās. To, kāda būs situācija nākamgad, prognozēt ir grūti. Riski pastāv, ir jābūt gataviem dažādām situācijām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!