Plānotā 'Rail Baltica' trases šķērsojuma apkārtnē veikta sprādzienbīstamo objektu pārbaude Daugavas gultnē
Foto: Publicitātes foto

Turpinot pamattrases projektēšanas darbus, “Rail Baltica” kopuzņēmumam un globālā projekta koordinatoram “RB Rail” sadarbojoties ar Latvijas Republikas Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem, laika posmā no 21. līdz 23. jūlijam veikta sprādzienbīstamu priekšmetu pārbaude Daugavas gultnes virsējā kārtā Saulkalnes – Daugmales apkārtnē, kur plānots “Rail Baltica” pamattrases un autoceļa apvienotais šķērsojums pāri Daugavas upei.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Ņemot vērā "Rail Baltica" projekta mērogu, vietējo un starptautisko nozīmi, Nacionālo bruņoto spēku Jūras spēki sniedza atbalstu upes gultnes virskārtas pārmeklēšanā militāro mācību ietvaros, izmantojot vizuālās un sonārās pārmeklēšanas metodes.

Upes gultnes virskārtā netika atrasti sprādzienbīstami priekšmeti, taču no tās tika izcelts aptuveni 30 kilogramus smags padomju laika kompresors, kā arī tika atrasta plastmasas caurule aptuveni piecu centimetru diametrā, kas, iespējams, šķērso Daugavu.

"Nacionālo bruņoto spēku ūdenslīdēju veiktā pārbaude apliecināja, ka Daugavas gultnes virskārtā Saulkalnes – Daugmales apkārtnē pašlaik nav sprādzienbīstamo objektu, kas ļaus sekmīgi turpināt "Rail Baltica" pamattrases projektēšanas darbus. "Rail Baltica" projekts, kas ar dzelzceļu savienos Baltijas valstis ar citām Eiropas valstīm, ļaus primāri pasažieru pārvadāšanai paredzēto dzelzceļa infrastruktūru izmantot arī militārās tehnikas pārvietošanai. Savukārt militārā mobilitāte ir stratēģiski nozīmīga no valsts aizsardzības viedokļa gan miera laikā, tostarp, Latvijai uzņemot sabiedroto spēkus, gan krīzes situācijā, kad īpaši būtisks ir reaģēšanas ātrums," komentē aizsardzības ministrs Artis Pabriks.

""Rail Baltica" projekta ieviešanai uzņemot jaudu, projektēšanas ietvaros tiek veiktas papildus detalizētas izpētes, kuru mērķis ir nodrošināt drošus un ilgtspējīgus dzelzceļa infrastruktūras risinājumus. Lielā daļā Latvijas saskaramies arī ar vēsturisko militāro mantojumu. Šajā gadījumā trases posma Vangaži – Salaspils – Misa projektētāji, starptautiska inženieru komanda no "Egis Rail" S.A, "DB Engineering & Consulting" GmbH un Rīgas sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Olimps" konstatēja, ka plānotais Daugavas šķērsojums šķērso zonu, kas var būt piesārņota ar sprādzienbīstamiem objektiem. Šis šķērsojums ir īpašs ar to, ka ir līdz šim vienīgais Baltijā plānotais apvienotais dzelzceļa un autoceļa tilts," stāsta "RB Rail" pārstāvis Ģirts Bramans.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lasi vēl
 
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.