Foto: Publicitātes foto
"Draugiem Group" uzņēmums "Printful" 2019. gadā apgrozījis 116 miljonus ASV dolāru (105 miljoni eiro) un šobrīd reģistrēto lietotāju skaits sasniedzis jau divus miljonus. Uzņēmums atvēris biroju Barselonā, kā arī paplašinājis ražotnes ASV un Latvijā, portālu "Delfi" informēja uzņēmuma līdzdibinātājs un izpilddirektors Dāvis Siksnāns.

"Printful" pagājušā gada apgrozījums, salīdzinot ar 2018. gadu, pieaudzis par 49,6%. Uzņēmuma apgrozījums 2018. gadā bija 77,4 miljoni ASV dolāru, taču 2019. gadā sasniedza jau 116 miljonus.

"Printful Latvia" apgrozījums 2019. gadā sasniedzis 23 miljonus eiro un guvis 8 miljonus eiro lielu peļņu, kas ir 90% pieaugums salīdzinot ar 2018. gadu. 2019. gadā uzņēmums samaksājis nodokļus 3 miljonus eiro vērtībā, veicot sociālās apdrošināšanas iemaksas, iedzīvotāju ienākuma, kā arī citu nodokļu apmaksu.

Šā gada martā daudzās valstīs spēkā stājušies ar Covid-19 izplatību saistīti ierobežojumi, ievērojami palēninot pasaules ekonomikas attīstību. Covid-19 izplatības dēļ uzņēmums sākotnēji piedzīvoja pasūtījumu skaita samazināšanos, taču tagad pieprasījums pēc "Printful" pakalpojumiem esot audzis. Lai nodrošinātu pasūtījumu izpildi, jau esot iegādātas papildu iekārtas 3,9 miljonu ASV dolāru vērtībā. Uzņēmuma vadība paredz, ka Covid-19 izplatībai varētu būt pozitīva ilgtermiņa ietekme uz uzņēmuma attīstību.

Lielā pieprasījuma dēļ "Printful" arī meklējot vairāk darbinieku, lai turpinātu sekmīgi izpildīt pasūtījumus.

Patlaban "Printful" komandā visā pasaulē ir vairāk nekā 800 cilvēku, 350 no tiem – Latvijā. Uzņēmumā strādā ražošanas, pārdošanas, mārketinga un klientu atbalsta speciālisti, programmētāji, jauno produktu izstrādātāji, ražošanas iekārtu operatori, dizaineri, šuvēji un citu profesiju pārstāvji.

"Mēs esam sevi pierādījuši kā ilgstspējīgu uzņēmumu, kas attīstītās, sekojot līdzi pasaules e-komercijas tendencēm. Strādājam ļoti rūpīgi, jo "Printful" klienti uztic mums pašu svarīgāko – ražot un piegādāt produktus saviem klientiem. Ar mums kopā izauguši vairāki veiksmīgi e-komercijas veikali, un ražot produktus ar savu zīmolu mums uzticējušas lielas, starptautiskas kompānijas. Aicinu arī Latvijas iedzīvotājus padomāt par to, vai "Printful" varētu kļūt par viņu biznesa partneri. Latvijā ir cilvēki, kuriem izdevies iekarot pasaules tirgus," sacīja Siksnāns.

"Delfi" jau ziņoja, ka 2019. gada jūnijā darbu uzsāka "Printful" Spānijas birojs Barselonā, lai uzņēmums spētu straujāk attīstīties gan Rietumeiropā, gan citos e-komercijas tirgos, kur saziņa notiek spāņu valodā. Nesen testa režīmā uzsāka darbu arī jauna ražotne Barselonas apkaimē, kas nozīmē, ka šobrīd uzņēmuma telpas atrodas piecās pasaules vietās.

Arī "Printful" mājaslapa un klientu atbalsts pieejami spāņu valodā. Pateicoties šīs valodas izvēlei, Spānijas tirgus apgrozījums 2019. gadā, salīdzinot ar 2018. gadu, guvis 121% pieaugumu. Pērn pievienota arī japāņu valoda un iespējami norēķini jēnās.

Pagājušajā gadā Latvijas ražotne pārcēla darbību uz daudz plašākām telpām Lidostas parkā Mārupē, netālu no starptautiskās lidostas Rīga. Papildu atvērta otrā ražotne Šarlotā (ASV). Šobrīd ASV, Meksikas, Spānijas un Latvijas ražošanas telpu kopējā platība ir gandrīz 25 tūkstoši kvadrātmetru.

2019. gadā "Printful" produktu katalogs tika papildināts ar 59 produktiem. Pledi, uzlīmes, šūtie sporta džemperi, sporta bikses, jostas somas, vējjakas un cepures kļuvuši īpaši pieprasīti. Šobrīd "Printful" nodrošina vairāk nekā 230 produktu apdruku, izšūšanu un izgatavošanu nu vairāk nekā 18 miljoniem apdrukātu produktu. Pagājušajā gadā apdrukāti 10 miljoni produktu, kas ir teju tikpat, cik iepriekšējos uzņēmuma darbības gados kopā.

"Printful" ir drukas, šūšanas un piegādes ārpakalpojumu uzņēmums, kas sniedz interneta veikalu īpašniekiem iespēju piedāvāt pircējiem vairāk nekā 230 dažādu produktu, pašiem neieguldot resursus ražošanas iekārtās.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!