Nākotnē ir gaidāma daudz straujāka pastāvīgā interneta pieslēguma tirgus attīstība, kā arī cenu samazināšanās, prognozēja "Lattelekom" interneta pakalpojumu sniedzēja "Apollo" daļas direktors Ingmārs Pūķis.
Viņš tomēr vēl atteicās vērtēt, cik lielā mērā mainīsies pastāvīgā interneta pieslēguma cenu līmenis, "jo Latvijā internetu piedāvā aptuveni 200 firmu un katrai ir sava cenu politika".

Pūķis arī prognozēja, ka tuvākajā laikā strauji samazināsies iezvanpieejas lietotāju skaits, jo tendence, ka arvien vairāk cilvēku izvēlas pastāvīgā interneta pieslēgumu, vērojama jau šobrīd. "Nākamā gada laikā pastāvīgā intereneta lietotāju skaits dubultosies," prognozēja Pūķis.

Viņš atgādināja, ka līdz šim interneta pakalpojumu sniedzēji izmantoja galvenokārt "Lattelekom" un "Telia Latvija" starptautiskos kanālus, taču līdz ar "Latvijas dzelzceļa" (LDz) ienākšanu šajā tirgū ar jauno pakalpjumu "Transdata.global" gaidāma konkurences saasināšanās. Taču viņš piebilda: "LDz vēl jāpierāda un jānostabilizē pakalpojums." Pūķis prognozēja, ka tuvākajā laikā starptautiskos kanālus uz Krieviju piedāvās vēl vairākas kompānijas.

Viņš pauda, ka "Apollo" interneta pakalpojumu sniedzēju konkurenci vērtē pozitīvi, jo tādējādi strauji attīstās interneta tirgus.

Savukārt "Lattelekom" prezidents Gundars Strautmanis pauda, ka uzņēmums ir gatavs asākai konkurences cīņai un, "ja LDz tīkls darbosies sekmīgi, esam gatavi vairāk strādāt pie intereneta pakalpojumu spektra uzlabošanas".

Pūķis skaidroja, ka nākotnē interneta sniedzējiem vairāk vajadzēs domāt par infrastruktūras attīstību un uzturēšanu, kā arī lielāka uzmanība būs jāpievērš lielu iedzīvotāju masu piesaistīšanai ar dažādiem mārketinga "ieročiem". "Šobrīd Latvijā daudz cilvēku vajadzību pēc interneta neuzskata par pašsaprotamu lietu," viņš skaidroja.

Savukārt "Microlink" Tirdzniecības un biznesa attīstības vadītājs Jānis Rancāns pauda, ka interneta cenu samazinājums notiek ne tik strauji kā gribētos un tirgus liberalizācijas process ir lēns. "Taču nākotnē intereneta cenu samazinājums varētru būt straujāks, tādējādi lietotāju skaits palielinātos ātrāk."

Arī "Intereneta pasaules" komercdirektors Pāvels Vaguščenko apliecināja, ka, palielinoties klientu skaitam, lētākas kļūs arī intereneta cenas. "Taču lielākoties cenu līmeni ietekmē e-komercijas apgrozījums un reklāmdevēju aktivitāte," sacīja Vaguščenko, skaidrodams, ka daudzās pasaules valstīs interneta pieslēgums ir par brīvu, taču jāmaksā par papildu pakalpojumiem.

"Kamēr cilvēki nesapratīs, ka internetā var dzīvot, iepirkties un veikt visas nepieciešamās darbības, tikmēr būs jāmaksā par intereneta pieslēgumu," pauda Vaguščenko, prognozēdams, ka Latvijā tuvākajos gados maksa par intereneta pakalpojumiem samazināsies pat līdz septiņiem latiem, bet nākotnē interneta pieslēgums vispār būs par brīvu. Pašlaik "Intereneta pasaulei" ir aptuveni 500 klientu.

Interenta pakalpojumus Latvijā piedāvā aptuveni 200 uzņēmumu, no kuriem lielākie ir "Lattelekom", "Microlink", "Latnet" un "Baltkom".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!