Foto: Pixabay

Ņemot vērā situāciju, ka lielākā daļa neikdienas preču tirdzniecības šobrīd notiek attālināti, kā arī tiek iegādātas lielgabarīta preces un būvmateriāli (vairumā gadījumu lielākā daudzumā un lielu izmēru), šajos gadījumos īpaši jāpiedomā pirms atteikuma tiesību izmantošanas, norāda Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC).

Ja patērētājs pārdomā pēc šādu preču pirkuma un nolemj izmantot atteikuma tiesības, PTAC pirms preču atgriešanas aicinām sazināties ar pārdevēju, lai vienotos, uz kurieni preces jānogādā un kad. Tas nepieciešams, lai nerastos situācija, ka patērētājs nogādā preces uz biroju, nevis noliktavu, kā arī, lai būtu darbinieki, kas izkrauj un pieņem atgrieztās preces.

Attiecībā uz atteikuma tiesību izmantošanu, PTAC vērš uzmanību, ka primāri patērētājam ir jāinformē pārdevējs par to, ka patērētājs izmanto atteikuma tiesības, nosūtot vai iesniedzot pārdevējam atteikuma veidlapu. Tas nozīmē, ka preces var atgriezt pēc tam, kad nosūtīta vai iesniegta atteikuma veidlapa. Ievērojot valstī noteiktos ierobežojumus, PTAC aicina pārdevējus vienoties ar patērētājiem par preču atgriešanas kārtību. Iesakām pārdevējiem mājas lapās aktualizēt informāciju un norādīt, kā un kur var atgriezt preci.

Ņemot vērā pasūtījumu apjomu interneta veikalos, dažkārt komersanti nespēj preci piegādāt tik ātri kā iepriekš. Šādos gadījumos, PTAC aicina patērētājus būt saprotošiem, īpaši šajā svētku laikā, jo piegādes uzņēmumi ir pārslogoti, piemēram, pakomāti ir pilni un tajos nav iespējams ievietot jaunu pasūtījumu. Ieteicams iepriekš sazināties ar komersantu, lai risinātu radušos situāciju.

Lai arī interneta veikali būtiski atvieglo ikdienu, PTAC patērētājiem iesaka būt uzmanīgiem. Ieteicams izvēlēties komersantus, kuri ļauj veikt apmaksu preces saņemšanas brīdī, ar pēcapmaksu vai ar maksājuma karti, kas sniedz papildu drošību ļaunprātīgu pārdevēju gadījumā. Obligāti nepieciešams pieprasīt samaksu apliecinošu dokumentu – čeku, stingrās uzskaites kvīti.

Lai tirdzniecība un iepirkšanās tiešsaistes veikalos neradītu zaudējumus un nepatikšanas, komersantiem ir jāzina un jāievēro normatīvie akti, kā arī patērētāju tiesības.

PTAC atgādina, ka konkrētā situācija valstī un visā pasaulē ir liels izaicinājums ne tikai patērētājiem, bet arī uzņēmējiem.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!