Foto: stock.xchng

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) par negodīgu komercpraksi, izmantojot neatlaidīgas un agresīvas pārdošanas metodes, uzņēmumam SIA "MP Latvija" piemērojis 50 000 eiro lielu sodu, portālu "Delfi" informēja PTAC.

Tāpat PTAC uzņēmumam pieprasījis nekavējoties izbeigt negodīgo komercpraksi un aizliegt realizēt paredzamu tādu arī turpmāk. Kā skaidro PTAC uzņēmuma realizēta prakse ir negodīga, jo patērētājiem adresētajos pirkuma līguma piedāvājumos un noteikumos tiek noklusēta informācija par atteikuma tiesībām: to izmantošanas nosacījumiem, termiņu, kārtību un netiek izsniegta atteikuma veidlapa. Šādas tiesības patērētājam tiek piešķirtas, jo viņa un "MP Latvija" noslēgtie līgumi uzskatāmi par tādiem, kas noslēgti ārpus patstāvīgās tirdzniecības vai pakalpojuma sniegšanas vietas. Lai gan "MP Latvija" pēc PTAC aicinājuma labprātīgi divas reizes labojusi pirkuma līguma noteikumus, vēl aizvien uzņēmuma rīcība ir pretrunā normatīvajiem aktiem par atteikuma tiesību nodrošināšanu patērētājiem. Līdz ar to "MP Latvija" komercprakse ir atzīstama par maldinošu un profesionālajai rūpībai neatbilstošu, skaidro PTAC.

Uzņēmums izmantojis neatlaidīgas un agresīvas pārdošanas metodes, klientiem radot iespaidu, ka viņi, nenoslēdzot līgumu, nevarēs atstāt salona telpas vai tās būs jāatstāj neatbilstošā izskatā, ko "MP Latvija" darbinieks ir radījis apzināti, piemēram, neizžāvējot klienta matus vai ar kosmētiku apstrādājot tikai pusi sejas. Tādējādi radīts spiediens, lai panāktu līguma noslēgšanu.

Pārbaudēs konstatēts, ka "MP Latvija" īsteno maldinošu un agresīvu komercpraksi, jo patērētājiem sniedz maldinošu informāciju par ārstu esamību un kompetenci, piedāvājot un sniedzot patērētājiem it kā ārstu pakalpojumus. Piemēram, tiek piedāvātas konsultācijas pie ārsta – trihologa vai dietologa, lai gan "MP Latvija" skaistuma kopšanas salons nav reģistrēts ārstniecības iestāžu reģistrā kā ārstniecības iestāde, tādēļ salonā nedrīkst tikt sniegti ārstnieciskie pakalpojumi, tā darbiniekiem nav tiesību sniegt ārstnieciskos pakalpojumus un uzdoties par ārstiem.

Par "MP Latvija" realizēto komercpraksi PTAC ir saņēmis 17 patērētāju sūdzības, kur vidējā līguma summa ir vairāki tūkstoši eiro, kā arī gandrīz 100 zvanus un elektroniskā pasta vēstules.

Pieņemtais lēmums daļā par tiesiskā pienākuma uzlikšanu ir spēkā ar dienu, kad tas kļūst zināms "MP Latvija", un to var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas. Lēmuma pārsūdzēšana daļā par tiesiskā pienākuma uzlikšanu neaptur tā darbību.

PTAC aicina patērētājus būt uzmanīgus un apdomīgus, izvēloties preces un pakalpojumus, kas tiek tirgoti ārpus pastāvīgās tirdzniecības vietas (piemēram, prezentācijās kafejnīcās, salonos vai patērētāja mājās), un vajadzības gadījumā izmantot 14 dienu atteikuma tiesības. Vairāk informācijas, lūdzam, skatīt šeit.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!