Foto: Reuters/Scanpix/LETA

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir pieņēmis lēmumu pret SIA "Aliaz Cooperation", piemērojot sabiedrībai soda naudu 90 000 eiro apmērā un nosakot pienākumu nekavējoties izbeigt īstenoto negodīgo komercpraksi. Sabiedrība ir maldinājusi patērētājus par piedāvāto produktu īpašībām, pasūtīšanas līgumu, kā arī citiem distances līguma noteikumiem.

Reaģējot uz citu Eiropas Savienības dalībvalstu un Eiropas patērētāju informēšanas tīkla iestāžu un organizāciju sniegto informāciju par daudzu patērētāju sūdzībām 2019. un 2020. gadā, PTAC veica "Aliaz Cooperation" īstenotās komercprakses izvērtēšanu. Komercprakse tika īstenota daudzās Eiropas Savienības valstīs, tostarp Austrijā, Nīderlandē, Polijā, Vācijā, Somijā lielā skaitā tīmekļvietņu. Sabiedrība adresēja patērētājiem uztura bagātinātāju un citu produktu reklāmas, kā arī organizēja to distances tirdzniecību. Piemēram, tādās tīmekļvietnēs kā "horsepowerplus.eu", "tentigo.eu", "dragonslim.com", "fatkiller.nu" patērētājiem tika reklamēti, piedāvāti un pārdoti produkti, kas saistīti ar seksuālo spēju uzlabošanu, svara un tauku apjoma samazināšanu, vielmaiņas paātrināšanu un enerģijas spēju uzlabošanu.

Tīmekļa vietnēs patērētāji tika maldināti ar tādām frāzēm kā piemēram: "Nevilcinieties ne minūti! Sagādājiet sev - un sievietei jūsu dzīvē - lielu baudu un pasūtiet savu pirmo HorsePower + piegādi!"; "Zaudējiet svaru ātri un viegli - lietojot diētas tabletes no ASV: FatKillerTM"; "Uzlabo vielmaiņu. Dod vairāk enerģijas. Samazina apetīti un kāri pēc saldumiem. Jūs sadedziniet 3 reizes vairāk tauku nekā parasti".

Negodīgā komercprakse ilgstošā laika posmā tika īstenota, maldinot patērētājus par uzņēmuma piedāvāto produktu īpašībām, tostarp sniedzot neatļautas veselīguma norādes par uztura bagātinātājiem, to pasūtīšanas līgumu, abonēšanas līguma noslēgšanas faktu, citiem distances līguma noteikumiem, kā arī sabiedrības kā pārdevēja identitāti. Īstenojot konkrēto negodīgo komercpraksi, kompānija patērētājiem ir nepamatoti pieprasījusi abonēšanas maksu vai samaksu par precēm (cenas sākot no 79 līdz pat 450 eiro), kuru pasūtīšanai nav sniegta patērētāju nepārprotama piekrišana. Tai skaitā, uzņēmuma tīmekļvietnēs publicētie piedāvājumi noformēti kā patērētāju pasūtījumi, neļaujot patērētājiem iepazīties ar visa pasūtījuma saturu un nepieciešamības gadījumā veikt tā izmaiņas vai pasūtījuma atcelšanu.

PTAC konstatēja, ka sabiedrība realizējusi agresīvu komercpraksi, jo veikusi nepasūtītu produktu piegādi patērētājiem. Tāpat uzņēmumsnepildīja distances līgumiem piemērojamās prasības, tostarp, nenodrošinot distances līguma izsniegšanu patērētājam uz pastāvīgā informācijas nesēja, nesniedzot patērētājam apstiprinājumu par pasūtījuma saņemšanu, nenodrošinot patērētājiem distances pasūtījuma atteikuma veidlapu.

Ņemot vērā iepriekš minēto, PTAC ir pieņēmis lēmumu un sabiedrībai ir uzlikts tiesisks pienākums nekavējoties izbeigt konkrēto negodīgo komercpraksi, noteikts aizliegums turpmāk īstenot līdzīga veida komercpraksi, kā arī piemērota soda nauda 90 000 eiro apmērā, kas ir tuvu iespējamai maksimālajai soda naudai (100 000 eiro) par negodīgas komercprakses pārkāpumu, ņemot vērā konkrētās lietas apstākļus.

Ar lēmuma izrakstu iespējams iepazīties šeit.

Avots: PTAC

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!