Foto: Publicitātes attēli

AS "Pasažieru vilciens" (PV) trīs valdes locekļi sestdien kopā ar uzņēmuma juristiem vienojusies līdz pirmdienai izstrādāt priekšlikumus jauno vilcienu iepirkuma līguma grozījumiem, informēja PV valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis.

Uzņēmuma vadītājs stāstīja, ka esošā līguma grozījumos ir jāiestrādā tādi nosacījumi, kas ļautu saņemt Eiropas Savienības (ES) fondu finansējumu vilcienu iegādes darījumam, jo esošā līguma redakcijā finanšu korekcijas risks ir ļoti liels. "Juristiem ir jāizstrādā tādi grozījumi, lai risks nesaņemt ES finansējumu būtu minimāls un projektu varētu realizēt dzīvē," sacīja Birkmanis.

Konkrētus priekšlikumus līguma grozījumiem Birkmanis neizpauda, jo līgums ir konfidenciāls.

Viņš uzsvēra, ka priekšlikumi grozījumiem ir jāizstrādā iespējami īsākajā termiņā un noteiktā kārtībā jāiesniedz Satiksmes un Finanšu ministrijām.

PV valde pēc konsultatīvās darba vizītes Eiropas Komisijā (EK) Briselē ir nolēmusi vistuvākajā laikā sākt darbu ar Spānijas kompāniju "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) par noslēgtā jauno pasažieru vilcienu iegādes līguma grozījumiem. PV valde uzsver, ka termiņi, lai vienotos ar Spānijas uzņēmumu CAF, ir īsi - jau tuvāko nedēļu laikā PV diplomātisko pārrunu ceļā cer vienoties par grozījumiem līgumā.

PV valde uzskata, ka līguma grozījumi ir svarīgi Eiropas finansējuma saņemšanai, norādot, ka izstrādātie grozījumi, ar kuriem PV vērsīsies pie CAF, atbildīs sākotnēji iecerētajam un valdības apstiprinātajam iepirkuma līguma projektam.

Jau ziņots, ka pēc piektdien notikušajām sarunām EK nolemts piedāvāt Spānijas uzņēmumam CAF grozīt jauno vilcienu iepirkuma līgumu, lai varētu saņemt Eiropas Savienības finansējumu.

EK iepriekš brīdinājusi Latviju, ka, turpinot īstenot PV un Spānijas uzņēmuma CAF parakstīto jauno pasažieru vilcienu piegādes līgumu, tai var pašai nākties maksāt 100 miljonus latu, kuri iepirkumā paredzēti kā ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums.

Jauno vilcienu iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs 100 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība ir 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!