Foto: Publicitātes foto

Vairāk nekā 1,3 miljardus eiro vērtais dzelzceļa elektrifikācijas projekts varētu tikt īstenots Rīgas, nevis Ventspils virzienā, kas līdz šim tika uzskatīta par ticamāko elektrifikācijas virzienu, vēsta TV3 raidījums "Nekā personīga".

Atsaucoties uz savā rīcībā esošu neoficiālu informāciju, raidījums arī ziņo, ka Eiropas Komisija devusi mājienu, ka, īstenojot nerentablo Ventspils virzienu, tā varētu Latvijai nepiešķirt fondu līdzekļus.

Ilgi atliktajam jautājumam par dzelzceļa elektrifikāciju valdībā būtu jānonāk nākamnedēļ. Nozīmīgu finansējuma daļu – 348 miljonus eiro – gatava piešķirt Eiropas Savienība. Skaidrs, ka projekta sākumposms būs Latvijas austrumos, bet šonedēļ negaidīti izlemts, ka modernizācijas maršruts neies vis līdz sākotnēji plānotajai ostas pilsētai Ventspilij, bet gan līdz Rīgai. Ventspils mēram Aivaram Lembergam (ZZS) šoreiz nācies piekāpties, ka viņa politiskās apvienības kontrolētā satiksmes ministrija devusi priekšroku Rīgai, secina "Nekā personīga".

Lai gan dzelzceļa modernizācija un lokomotīvju nomaiņa ir nepieciešama, pastāv arī bažas, vai 1,300 miljardus vērtais projekts netiek īstenots, lai tikai nepazaudētu Eiropas Savienības līdzfinansējumu.

Latgalē elektrifikācijas projekts reģiona attīstībā dotu vismaz 300 miljonu eiro ieguldījumu. Elektrifikācija uz Kurzemi projektu sadārdzinātu par 140 miljoniem, jo Rīgas virziens maksātu 519, bet Ventspils – 659 milonus eiro.

"Latvijas dzelzceļš" par konsultantu piesaistījis neatkarīgo auditoru "Ernst &Young Baltic", kas savā pētījumā analizēja arī ieguvumus Ventspils virzienam. Oktobrī programmas ieceri klāstīja sabiedrībai, klātesot arī Ventspils mēra Aivara Lemberga znotam Jānim Austriņam, kurš ir sabiedrisko attiecību firmas "MM&A Hill+Knowlton Strategies" līdzīpašnieks.

Austriņš gan raidījumam noliedz, ka šajā projektā sniegtu padomus "Latvijas dzelzceļam", viņš esot auditora konsultants.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!