'Rail Baltica' pusmiljarda eiro pasūtījumu saņems 'RERE būve' un Beļģijas uzņēmums
Foto: Publicitātes attēli

Starptautiskajā iepirkuma konkursā "Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas Centrālās pasažieru stacijas kompleksā apbūves būvprojekta izstrāde un būvdarbi" uzvarējusi personu apvienība "BESIX RERE GROUP", kurā apvienojušies Beļģijas uzņēmums "N.V. BESIX S.A." un pašmāju SIA "RERE būve", portālu "Delfi" informēja uzņēmuma "Eiropas Dzelzceļa līnijas" komunikācijas vadītāja Rita Voronkova.

"Rail Baltica" ieviešanas rezultātā Rīgas centrā tiks izveidots mūsdienīgs multimodāls satiksmes mezgls, kas palielinās mobilitāti, drošību, pieejamību, kā arī piešķirs Rīgai jaunus vaibstus, vizuāli un funkcionāli savienojot līdz šim ar dzelzceļa uzbērumu atdalītās pilsētas daļas, kā arī ar jaunu dzelzceļa tiltu ērti savienojot Daugavas abus krastus arī gājējiem un riteņbraucējiem.

"Rail Baltica" projekta ieviesējs Latvijā "Eiropas Dzelzceļa līnijas" apjomīgo darbu veikšanai sagatavojis un noslēdzis līgumu par "Rail Baltica" Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas Centrālās pasažieru stacijas kompleksās apbūves būvprojekta izstrādi un būvdarbiem, kurā apvienotas prasības objekta projektēšanai un būvniecībai, un, to parakstot, konkursa uzvarētājs apņemas veikt pilnīgu būvprojekta izstrādi un saskaņošanu, kā arī būvdarbus, uzņemoties pilnu atbildību par projekta realizāciju.

Šī projekta finansējumu 81-85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir Satiksmes ministrija. Projekta īstenošana notiks kārtās.

Šā gada 11. jūnijā pulksten 10 Satiksmes ministrijā paredzēta svinīga projektēšanas un būvdarbu prezentācija "Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas Centrālās pasažieru stacijas kompleksā apbūves būvprojekta izstrāde un būvdarbi".

Tajā piedalīsies satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP), "Eiropas Dzelzceļa līniju" valdes loceklis Kaspars Vingris, uzņēmuma Attīstības un komunikācijas departamenta direktors Agnis Driksna, "RB Rail" valdes priekšsēdētājs Timo Rīhimeki, "Latvijas dzelzceļš" padomes priekšsēdētājs Jānis Lange, Rīgas domes Pilsētvides attīstības pārvaldes vadītāja Ilze Purmale, "RERE GROUP" valdes priekšsēdētājs Guntis Aboltiņš-Āboliņš, kā arī uzņēmuma "BESIX" starptautiskā reģiona vadītājs.

"BESIX RERE GROUP" projektēšanu un būvdarbus veiks, pamatojoties uz metu konkursā izvēlēto risinājumu. Tas ir arhitektu biroja "PLH Arkitekter" sadarbībā ar "COWI" (Dānija) izstrādātais stacijas un tā apkārtnes attīstības projekta mets.

Tas ietver 2,6 kilometrus garu Eiropas sliežu platuma dzelzceļa posmu Rīgā no Lāčplēša ielas līdz Jelgavas ielai, 6 jaunus dzelzceļa pārvadus pār Lāčplēša, Dzirnavu, Prāgas, Maskavas, Mūkusalas un Jelgavas ielu, kā arī jaunu vienu kilometru garu tiltu pār Daugavu un mazo Daugavu.

Izstrādātais projekts paredz esošā uzbēruma vietā posmā no autoostas līdz "Stockmann" universālveikalam un no Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas līdz Elizabetes ielai izveidot estakādi, pa kuru turpmāk organizēt dzelzceļa satiksmi.

Uzbēruma norakšana ļaus vizuāli un funkcionāli savienot divas Rīgas pilsētas daļas – Vecrīgu ar Latgales priekšpilsētu, no Vecrīgas puses atverot skatu uz Rīgas Centrāltirgu. Gājēju ērtībām tiks izbūvēti gājēju ceļi zem platformām. Rīga tiks arī pie jaunas ielas: tiks savienota Elizabetes iela ar Timoteja ielu.

"Rail Baltica" projekta ieviesējs Latvijā – uzņēmums "Eiropas dzelzceļa" līnijas 2017. gada 21. aprīlī izsludināja starptautisku publisku iepirkumu divās kārtās "Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas Centrālās pasažieru stacijas kompleksā apbūves būvprojekta izstrāde un būvdarbi" būvprojekta izstrādes, autoruzraudzības un būvdarbu veikšanas nodrošināšanai. Iepirkuma 1. kārtā kvalifikācijas pieteikumi tika saņemti no 7 starptautiskām apvienībām, tai skaitā Latvijas lielākajiem būvuzņēmumiem. Iepirkuma otrajā kārtā, kura tika izsludināta 2018. gada augustā, sacensību turpināja sešas starptautiskas apvienības – augstas raudzes profesionāļi ar globālu pieredzi dzelzceļa un tiltu infrastruktūras projektēšanā un būvniecībā.

2018. gada 3. decembrī konkursa 2. kārtai savus pieteikumus iesniedza divi pretendenti – personu apvienība "BESIX RERE GROUP" un personu apvienība "ITL Rail Baltica".

Personu apvienības "BESIX RERE GROUP" finanšu piedāvājuma cena (bez PVN) bija 430 538 203 eiro, bet personu apvienības "ITL Rail Baltica" – 545 454 000 eiro.

Šis bija starptautiska iepirkuma noslēdzošais posms, pēc kura pieteikumu izvērtēšanas konkursa komisija pieņēma lēmumu slēgt līgumu ar personu apvienību "BESIX RERE GROUP", uzticot konkursa uzvarētājam veikt projektēšanu un būvdarbus.

Personu apvienībā "BESIX RERE GROUP" apvienojušies uzņēmumi "N.V. BESIX S.A." (Beļģija) un SIA "RERE BŪVE" (Latvija). Tās dalībniekiem ir ievērojama starptautiska pieredze dzelzceļa, publisku un privātu ēku un objektu projektēšanā un būvniecībā.

Nozīmīgi darbi īstenoti vairāk nekā 23 000 kvadrātmetru plašās Utrehtas dzelzceļa stacijas pārbūves projektā Holandē, kā arī Reģionālā Ekspreša tīkla realizācijā Briselē. Projektēti un uzbūvēti tilti, kā, piemēram, Al Mariah tilti – četri tilti ar kopējo garumu 1,4 kilometru Abu Dabī un citi komplicēti infrastruktūras objekti.

"Eiropas Dzelzceļa līnijas" ir projekta "Rail Baltica" ieviesējs Latvijā un veic projekta "Rail Baltica" realizēšanu Latvijā atbilstoši noslēgtajiem finansēšanas līgumiem starp "Innovation and Networks Executive Agency", kas ir ES infrastruktūras savienošanas instrumenta izpildaģentūra un AS "RB Rail", kas ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kuru Baltijas valstis pilnvaro parakstīt finansēšanas līgumus un kas atbild par "Rail Baltica" projekta horizontālo, tas ir kopīgo, aktivitāšu īstenošanu.

Source

DELFI Bizness

Tags

Eiropa Latvijas dzelzceļš Rail Baltica Rīgas dome Vecrīga
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form